فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان منتشر شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در متن این فراخوان آمده است: نشر و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی هدف ماست و نیکوکاری بارزترین بیرق این مدعاست. بشریت مجال ماندن ندارد؛ پس باید کوتاه، توفنده و ژرف، آنچه را که باید، با او گفت. سینما قدرتمندترین ابزار ممکن است و لاجرم عصر شتاب، ما را به سمت فیلم کوتاه سوق می‌دهد. فیلم کوتاه را باید بسیار جدی‌تر انگاشت و آمیزش آن با مفهوم نیکوکاری، شاید گمشده عصر ما باشد. گام‌هایی که پیوسته در این سالیان برداشتیم، اشتیاق ما را نشان می‌دهد و هر بار افروختن چراغ‌های تازه، راه امید را می‌گشاید. اینک در آستانه گام ششم هستیم و کاش این گام هم گامی بلند و پـرواز گونه باشد…

موضـوع اصلی جشنـواره

احسـان و نیکوکـاری

موضوعـات ویژه

شادابـی و نشـاط اجتمـاعی

خـانه و خانواده و سبک زنـدگی ایـرانی- اسلامـی

آیین و حقوق شهرونـدی نظیر: قانون مداری – انضبـاط شهری – ترافیـک – حقوق فرهنگی و اجتمـاعی شهـروندان – حقـوق همسایگان و ….

فرهنگ پذیری و آمـوزش فرهنگـی به کودکـان و نوجوانان

تسهیل گری و کارآفرینی اجتمـاعی

قرآن و عترت با محـوریت تبیین داستان‌های قرآنی و سیره ائمه اطهـار (ع)

شهر پاک، محیط‌زیست  و حفظ منابع ارزشمنـد آن و روش‌های بهینه مصرف انرژی.

انسـان – امـید – آینـده

بخش‌هـای مختـلف جشنـواره

۱ – بخش  مسـابقه ملـی

در این بخش آثار ارسالی با موضوعات فوق در قالب‌های داستانی – مستند – پویانمایی و فیلم‌نامه با مدت‌زمان حداکثر ۳۰ دقیقه پذیرفته خواهند شد. گفتنی است چنانچه فیلم ارسالی به جشنواره حسنات اولین جشنواره برای ارائه و حضور آن اثر در جشنواره‌های داخلی باشد، در صورت موفقیت در این جشنواره، از اثر بعدی کارگردان حمایت مالی خواهد شد.

۲ – بخش مسابقه مستند اصفهـان

در این بخش فیلم‌های کوتاه مستند با موضوعات جشنواره با محوریت شهر اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه پذیرفته خواهند شد.

۳ – بخش مسـابقه هر شهروند یک فیـلم کـوتاه

در این بخش فیلم‌های کوتاه با موضوعات جشنواره توسط عموم شهروندان که با استفاده از تلفن همراه و یا دوربین‌های خانگی تهیه‌شده باشد با مدت‌زمان حداکثر ۵ دقیقه  و فرمت MP4 و MPEG با حداکثر رزولوشن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پذیرفته خواهند شد. ضمناً علاقه‌مندان می‌بایست جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال اثر در بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه به سایتShahrvand.hasanatfilm.ir  مـراجعه نمایند.

۴ – بخش ویـژه سینمـای ملل

این بخش به‌صورت غیررقابتی بوده و فیلم‌های کوتاه تهیه‌شده توسط فیلم‌سازان شهرهای خواهرخوانده اصفهان که با موضوعات جشنواره در قالب‌های مختلف به تصویر کشیده خواهند شد، مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

جوایـز جشنـواره

به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و نیز بهترین فیلم‌نامه در هر بخش،  دیپلم افتخار،  تندیس جشنواره و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. ضمن آنکه بهترین‌های فیلم‌های بخش مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه نیز موردتقدیر قرار خواهند گرفت و جایزه نقدی دریافت خواهند نمود.

جـایزه ویـژه جشنـواره

جایزه ویژه جشنـواره به بهترین فیـلم با موضوع «شـادابی و نشـاط اجتمـاعی» اهدا خواهد شد.

مقـررات عمـومی

چنانچه آثار ارسالی در دوره‌های قبلی جشنواره ارائه شده باشند، دبیرخانه جشنواره از پذیرش آن اثر معذور است. لازم به ذکر است تولیدات سال ۱۳۹۴ به بعد در اولـویت‌اند.

برای شرکت در جشنواره، تکمیل فرم فقط از طریق سایت جشنواره hasanatfilm.ir  امکان‌پذیر است و دریافت کد از سایت، به ازای هر اثر ثبت شده الزامی است. لازم است نام فیلم، نام فیلم‌ساز، شماره تماس فیلم‌ساز و کد دریافتـی اثـر روی DVD نوشته  شود.

در صورت راه‌یابی فیلم به بخش مسابقه، ارائـه تأییدیه مکتوب  تهیه‌کننده الزامی است.

ارائه اثر در قالب‌های مختلف برای هنرمندان آزاد است. ضمن آنکه محدودیتی برای ارائه آثار وجود ندارد.

هر فیلم‌ساز فقط می‌تواند در یک بخش مسـابقه شرکت کند.

افراد یا سازمان‌هایی که بیش از یک فیلم برای جشنواره ارسال می‌کنند می‌بایست فیلم‌ها را بر اساس ساختار (داستانی، پویانمایی و مستند) بر روی نسخه‌های جداگانه کپی نمایند، در غیر این صورت فیلم‌ها از مرحله بازبینی حذف می‌شوند.

فیلم‌هایی که بیش از یک کارگردان دارند، و به بخش مسابقه راه پیدا می‌کنند، فقط یک نفر به نمایندگی از گروه کارگردانی به جشنـواره دعوت خواهـد شد. گفتنی است جایزه جشنواره فقط به کارگردان فیلم‌های برگزیده اختصاص خواهد یافت.

توجه: ازآنجاکه ارسال آثار به دبیرخانه، یک مرحله‌ای است. در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط فیلم‌ساز، مستقیماً و بدون هیچ تغییری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

فیلم‌هایی که استـانداردهای فنی و کیـفیت نمایشی را نداشتـه باشند از بخش مسـابقه خارج خواهنـد شد.

همه آثار ارسالی می‌بایست با بالاترین کیفیت ضبط شده ارسال گردند. فرمت‌های ارسالی می‌بایست با رزولوشن  full hd به‌صورت (فایل دیتا) بر روی  DVDهای ۹ و ۴.۷  گیگابایت و یا hdd _ flash memory   باشند. ضمناً فیلم‌های ارسالی حتماً در قالب سیستم پخش ۲۵ فریم pal  ارائه شوند. در غیر این صورت، پس از راه‌یابی اثر به بخش مسابقه هر نوع مشکل در نمایش فیلم به عهده فیلم‌ساز است.

دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال آسیب‌های احتمالی  ناشـی از ارسـال نامطلوب آثار ندارد.

پس از راه‌یابی فیلم به بخش مسابقه جشنـواره، امکان خـارج کردن آن از جدول نمایش وجود ندارد.

به تقاضاهایی که مدارک آن‌ها به‌طور ناقص ارسال گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد. نسخه  DVD اثر به‌منظور بهره‌برداری فرهنگی در آرشیو دبیرخانه نگهداری خواهد شد. ثبت اثر در سایت جشنواره و ارسال آن به دبیرخانه به معنای قبول تمامی مقررات جشنـواره است. موارد پیش‌بینی‌نشده در مقـررات جشنـواره، که در فراخوان منظور نگردیده است، پس از اتخاذ تصمیم نهـایی توسط دبیرخـانه جشنـواره به اطلاع خواهد رسید.

مقـررات بخش مسـابقه  فیلم‌نامه‌نویسی

هر فیلم‌نامه‌نویس می‌بایست فرم ثبت‌نام را از طریق سایت تکمیل نموده و فایل word اثر را با رعایت اصول حروف‌نگاری با فونت ۱۴ و حـداکثر در ۲۰ صفحه A4  از طریق سایت جشنواره ارسال نماید. (برای هر اثر یک کد دریافت می‌شود)

نوشتـن خلاصه داستان در صفحـه اول فیلم‌نامه ضـروری است. ضمن اینکه هیـچ فیلمی نباید بر اساس فیلم‌نامه ارسـالی ساخته شده باشد.

در صورت اقتـباس از منبع ادبی، ذکر مشخصات کامل (شامل عنوان، نویسنده، ناشر، سال انتشار) ضروری است.

فقط فیلم‌نامه کامل برای ارزیابی پذیرفته می‌شود، بنابراین از ارائه طرح خودداری فرمایید.

چنانچه فیلم‌نامه‌های ارسـالی دچار غلط املایی باشد پذیرفتـه نخواهند شد.

فیلم‌نامه‌های بخش مسـابقه بدون پـرداخت حق تألیـف و بنـابر صلاحدید دبیـرخانه جشنـواره در قـالب کتـابی به چاپ خواهند رسید.

مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده به عهده ارسال‌کننده اثر است.

فیلم‌نامه‌هایی که دارای غلط املایی می‌باشند و یا هر یک از موارد فوق در آن رعایت نشده باشد از لیست بررسی خارج خواهند شد.

آخرین‌مهلت ارسـال آثار، ۱۵ مهرماه 1395

جـهت ثبت‌نام و کسـب اطلاعات بیشتـر و تهیـه فرم ارسـال اثـر به سـایت  www.hasanatfilm.ir مراجعه فرمایید.

نشـانی دبیرخـانه

اصفهـان ـ چهـارباغ عباسی ـ کوچه کـازرونی ـ ساختمان کـانون نشر و ترویج فـرهنگ اسلامی حسنات ـ طبقـه دوم ـ دبیرخـانه جشنـواره

تلفـن:  – 32202973  ـ  32203100  ـ  031   کد پستـی:  8135614371

ایمیـل جشنـواره: hasanatfilm@gmail.com

 وب‌سایت جشنواره: www.hasanatfilm.ir

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3618