فراخوان چهاردهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصوی منتشر شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، چهاردهمین دوره‌ی «جشن تصویرسال» و «جشنواره فیلم تصویر» از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۵ همچون دوره‌های گذشته، در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بخش ویژه بزرگداشت

«عباس کیارستمی» عنوان بخش ویژه بزرگداشت در چهاردهمین دوره‌ی «جشن تصویرسال» و «جشنواره فیلم تصویر» است که با همراهی سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود.

تمامی عکس‌ها و آثار گرافیکی، کاریکاتور و فیلم با موضوع عباس کیارستمی به صورت نمایشگاهی مستقل در این بخش هم‌زمان با چهاردهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر در خانه‌ هنرمندان ایران ارایه خواهد شد.

آثار منتخب بزرگداشت «عباس کیارستمی» به همراه برگزیده فیلم های دانشجویان کلاس‌های آموزش فیلمسازی «عباس کیارستمی» در داخل و خارج از کشور، همزمان و در بخش ویژه بزرگداشت کیارستمی، با سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو –  اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ – نمایش داده خواهند شد.

ارایه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت  به‌صورت آپلود در سایت تصویر حجمی معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی صورت گیرد.

ارسال آثار در ابعاد اعلام شده همزمان با ثبت نام، روی سی دی الزامی است.

شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.

این بخش ورودیه ندارد و شرکت در آن رایگان است.

آثار این بخش علاوه بر ارایه در نمایشگاه تصویر سال، به صورت مجموعه‌ای مستقل منتشر خواهد شد.

جشنواره فیلم تصویر

به‌روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. همه‌ی فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت و موبایلی که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در دو بخش کمتر از ۱۵ دقیقه و بالاتر از ۱۵ دقیقه این جشنواره عرضه خواهند شد.

فیلم‌های منتخب در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه روزه در خانه‌ی هنرمندان ایران، به‌نمایش در می‌آیند.

آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به‌صورت  DVD با فرمت MPEG و AVI همراه با کدره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت تصویر به دبیرخانه ارایه شوند.

مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش فیلم (آزاد و جوان) ۲۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان اطلاعات و عکس مربوط به فیلم را آپلود کرد.

جشنواره جشنواره‌ها

بخش «جشنواره جشنواره‌ها» همچون سال ۱۳۹۴ با همراهی سازمان سینمایی کشور، فیلم‌های برنده‌ی جشنواره‌های فیلم برگزار شده در طول سال ۱۳۹۵ ایران به‌عنوان بخش جنبی جشنواره فیلم تصویر نمایش داده می‌شوند.

امسال نیز فیلم‌های برنده و برگزیده‌ی بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۵ در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران به‌نمایش در می‌آید.

جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال

در چهاردهمین دوره‌ی جشن تصویرسال در ادامه رویکرد ویژه به‌جوانان، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که شهریورماه سال ۱۳۸۷ در سانحه سقوط هواپیما درگذشت – در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، ازطریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

در این بخش به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، برای هر یک از بخش‌های عکاسی (پنج رشته)، کاریکاتور، گرافیک – پوستر- و جشنواره فیلم تصویر،  تندیس ویژه، دو دیپلم افتخار و جوایز نقدی در نظر گرفته شده‌است که همچون دوره‌های گذشته ازسوی «بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف» اهدا می‌شود.

مهلت ارسال آثار 

مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه تصویر سال تا بیستم دی ماه ۱۳۹۵ است.

 

هنرمندان علاقمند به شرکت در چهاردهمین جشن تصویر سال می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود در سایت تصویر و همچنین ارسال سی‌دی ودی‌وی‌دی آثار، به دبیرخانه تصویرسال واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان اردلان، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، اقدام کنند.

شماره تماس دبیرخانه تصویر سال:

۸۸۸۲۴۱۰۳ – ۰۲۱

۸۸۸۲۴۳۷۳- ۰۲۱

 

 توجه: 

عنوان و شماره‌ی همه‌ی آثار ارایه شده در CD  یا DVD ارسالی می‌بایست مطابق باعنوان و شماره‌های آپلود شده در سایت تصویر باشد.

ضروری است همزمان با ثبت نام و آپلود آثار در سایت،  اصل آثار به‌صورت CD یا DVD به دبیرخانه تحویل داده شود. بدیهی است آثاری که صرفا در سایت آپلود شده و اصل آنها به دبیرخانه نرسیده باشند، داوری نخواهند شد.

یک بار پرداخت وجه در هر بخش (فیلم، عکس، پوستر و کاریکاتور) شامل کلیه رشته‌های آن بخش خواهد بود: برای مثال: در بخش عکاسی با یک بار پرداخت می‌توانید آثار خود را در تمامی رشته‌های پنج گانه  آپلود کنید. 

برای بخش‌ مسابقه ویژه « مادر بزرگ و پدربزرگ ایرانی و «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» می‌بایست به‌طور جداگانه هزینه ورودیه پرداخت شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5121