جشنواره فیلم‌های مستند نیواورلئان آمریکا جایزه بهترین فیلم مستند خود را به «بَرد» ساخته حمید جعفری اهدا کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند نیواورلئان آمریکا که شب گذشته مصادف با ۲۷ مهر برگزار شد، هیات‌ داوران این جشنواره جایزه بهترین فیلم بخش مستندهای کوتاه را به فیلم مستند «بَرد» به کارگردانی حمید جعفری از ایران اهدا کرد.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند نیواورلئان که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های آمریکاست و از آن به‌عنوان یکی دروازه‌های اسکار نام برده می‌شود، از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ اکتبر برابر با ۱۹ تا ۲۷ مهرماه در ایالت لوئیزیانای آمریکا برگزار شد.

جشنواره نیواورلئان از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است و با کسب این جایزه «بَرد» واجد شرایط حضور در جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در بخش فیلم‌های مستند کوتاه خواهد بود.

مستند کوتاه «بَرد» تابه‌حال در جشنواره‌های مختلفی شرکت داشته و موفق به دریافت چندین جایزه ملی و خارجی شده است.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز را روایت می‌کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ می‌شکند و می‌فروشد تا زندگی خانواده‌اش را تأمین کند.

برخی از عوامل این فیلم عبارتند از طرح و کارگردانی: حمید جعفری، فیلم‌بردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل، تهیه‌کنندگان: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8919