هیات داوران بخش فیلم‌نامه سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهال: شاهپور شهبازی، سعید عقیقی و حسین مهکام به‌عنوان داوران بخش فیلم‌نامه معرفی شدند و در نظر دارند که از میان آثار منتخب از سوی هیئت انتخاب، آثار برتر در این بخش را مورد داوری قرار دهند.

مجموع آثار ارسال شده در بخش فیلم‌نامه  ۲۳۰ اثر بوده که هیئت انتخاب از بین این آثار ۲۰ فیلم‌نامه را به‌عنوان آثار برتر به هیئت‌داوران معرفی کردند.

شاهپور شهبازی، فارغ‌التحصیل (گرایش فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی) از دانشگاه هنرهای تجسمی کالسروهه (آلمان) و مؤلف کتاب تئوری‌های فیلم‌نامه در سینمای داستانی است. وی  برنده قلم زرین بهترین تألیف سینمایی و همچنین برنده جایزه و لوح تقدیر از سوی کانون فیلم‌نامه‌نویسی برای مجموعه فعالیت‌ها در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی است. تدریس در  دانشگاه سوره به‌عنوان استاد فیلم‌نامه‌نویسی و تحلیل فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان، مؤسس کانون فیلم ایرانیان اشتوتگارد و مدیر کانون فیلم، مؤلف کتاب تئوری‌های فیلم‌نامه در سینمای داستانی جلد اول و دوم، شرکت در جشنواره‌های مختلف به‌عنوان منتقد و خبرنگار، برگزارکننده سمینار فیلم‌نامه‌نویسی در شهر کلن، کالسروهه و غیره در فهرست فعالیت‌های این فیلم‌ساز جای دارد.

سعید عقیقی منتقد، فیلم‌نامه‌نویس، مدرس و کارگردان سینما فعالیت سینمایی خود را در مقام نویسندگی از سال ۱۳۷۹ با فیلم هفت‌پرده آغاز کرد. عقیقی نویسنده سه فیلم‌نامه هفت‌پرده، شب‌های روشن و صداها است. همچنین در کارنامه وی تألیف چندین جلد کتاب تخصصی سینمایی جای دارد.

حسین مهکام از دیگر اعضای این هیئت سه‌نفره، دانش‌آموخته فلسفه و کلام و نیز ادبیات دراماتیک. فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۸ با نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۸۴ فیلم‌نامه‌نویسی را به‌طورجدی در دستور کار قرارداد. از آثار او می‌توان به آدم ( ۱۳۸۵) ، بیست ( ۱۳۸۶) ، هیچ ( ۱۳۸۸) [ هر سه مشترک با عبدالرضا کاهانی و ساخته‌شده توسط کاهانی]، فردا می‌بینمت الینا (تحقیق و نگارش فیلم مستند، ساخته رخشان بنی اعتماد، ۱۳۸۹)، نقش لیلی (ساخته خسرو معصومی، ۱۳۹۰)، گهواره (ساخته پناه‌برخدا رضایی، ۱۳۹۰) ، برف (ساخته مهدی رحمانی، ۱۳۹۱)، چهارشنبه ۱۹ آبان (ساخته وحید جلیلوند، نگارش مشترک با علی زرنگار و وحید جلیلوند، ۱۳۹۳) و پدر آن دیگری (ساخته یدالله صمدی، نگارش مشترک با یدالله صمدی ۱۳۹۳) اشاره کرد.

حسین مهکام، نخستین فیلم سینمایی خود به نام آزادی مشروط را در سال ۱۳۹۲ نگارش و کارگردانی کرده است.

لازم به ذکر است اختتامیه سیزدهمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهال در روز سه‌شنبه چهارم خردادماه در ایوان شمس برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3266