دهمین دوره جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار رسماً با انتشار آیین نامه و فراخوان آن اعلام شد و از یکشنبه هشتم بهمن ماه علاقه‌مندان میتوانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، دبیر جشنواره ژیار روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: علاقه‌مندان در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلم‌نامه می‌توانند تا ۲۰ اسفند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره، ارسال کنند.

سالم صلواتی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، همدان و چهارمحال و بختیاری در روزهای ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ برگزار می‌شود. وی عنوان کرد دو استان همدان و چهارمحال بختیاری که از استان‌های زاگرس نشین هستند و دارای فرهنگ‌های بومی مشترک، دراین دوره اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش فیلم در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود، تاکید کرد: بخش مسابقه شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه‌های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی به ترویج فرهنگ بومی منطقه می‌پردازد.

صلواتی یادآور شد: در بخش جنبی نیز که بخش غیر رقابتی محسوب می‌شود فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه پیش بینی شده است.

به گفته وی، این بخش شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۳۹۴ باشد، اضافه کرد: حداکثر زمان برای آثار داستانی، انیمیشن و تجربی ۲۵ دقیقه و برای آثار مستند ۴۰ دقیقه است.

دبیر جشنواره فیلم و عکس ژیار، بخش فیلم‌نامه را دارای ۲ بخش آزاد و اقتباسی و بخش عکس را نیز شامل ۲ بخش تک عکس و مجموعه عکس اعلام کرد.

صلواتی گفت: نهمین جشنواره ژیار در سال ۹۴ برگزار شد و به دلیل برخی مشکلات به ویژه مشکلات مالی امکان برگزاری دوره دهم آن در سال ۹۵ نبود ضمن اینکه بدون حمایت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، امکان برگزاری این دوره نیز وجود نداشت.

لازم به ذکر است ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است، بنابراین لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir علاوه بر تکمیل فرم، تقاضای شرکت در جشنواره آثار خود را آپلود کنند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10108