محمد زارع کارگردان به‌زودی ساخت انیمیشن کوتاهی با نام «نقطه» را آغاز می‌کند که درباره جامعه‌ای مسخ‌شده توسط تکنولوژی است.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، محمد زارع یکی از کارگردانان انیمیشن «دخترک آت‌آشغالی» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت‌های این انیمیشن کوتاه در جشنواره‌های مختلف خارجی گفت: این انیمیشن که کارگردانی آن بر عهده من و شلاله خیری است به‌تازگی موفق به دریافت تندیس بهترین انیمیشن کوتاه از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آچاریا» کشور هند شد و لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۱ هزار روپیه‌ای را دریافت کرد. نخستین دوره این جشنواره بین‌المللی باهدف نمایش پیام اخلاقی و انسانی از دریچه سینما به مردم از ۲۹ تا ۳۰ خردادماه سال جاری برگزار شد.

وی ادامه داد: این انیمیشن به‌زودی در جشنواره‌های «Norwich Radical Film Festival» انگلستان و «LUCAS – International Festival for Young Film Lovers» در آلمان نمایش داده می‌شود.

این انیماتور در توضیح این انیمیشن بیان کرد: انیمیشن کوتاه «دخترک آت‌آشغالی» برداشت آزادی از یکی از اشعار کتاب «مرگ غم‌انگیز پسرک صدفی» نوشته تیم برتون است. فیلم در مورد دختری تنها و متفاوت هست که به خاطر ظاهر عجیب و غیرمتعارف در شهر محل زندگی خود همیشه دچار رفتارهای بد و اذیت آزار قرارگرفته و از همه‌جا طرد می‌شود. این انیمیشن با تکنیک استاپ موشن طی مدت ۲ سال در شهر تبریز تولید شده است.

این کارگردان درباره کارهای جدیدش بیان کرد: در حال حاضر در تدارک تولید یک انیمیشن کوتاه با نام موقت «نقطه» هستم که در مرحله طراحی استوری بورد است.

زارع در پایان گفت: داستان این فیلم در آینده‌ای نه‌چندان دور اتفاق می‌افتد و در مورد کاراکتری خمیده است که در جامعه‌ای مسخ‌شده توسط تکنولوژی زندگی می‌کند. این طرح هم مثل اثر قبلی با تکنیک استاپ موشن ساخته می‌شود، با این تفاوت که از ابزار و متدهای به‌روزتری برای تولید استفاده خواهد شد و سعی خواهیم کرد اثری شایسته به لحاظ محتوایی و فنی عرضه کنیم.

دیگر عوامل انیمیشن کوتاه «دخترک آت‌آشغالی» عبارت‌اند از فیلم‌نامه‌نویس: شلاله خیری، تهیه‌کننده: محمد زارع، جان‌بخشی: محمد زارع، شلاله خیری، تصویربردار: روزبه شمشیری، تدوینگر: روزبه شمشیری، صداگذار: محمد فتحی، سعید عبادی، مجری طرح: انجمن فیلم تبریز.

این انیمیشن در مورد دختری تنها و متفاوت است که به خاطر ظاهر عجیب و غیرمتعارف در شهر محل زندگی خود همیشه دچار رفتارهای بد و اذیت و آزار قرار می‌گیرد و از همه‌جا طرد می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3501