محسن مختاری فر در مصاحبه با خبرنگار گروه روابط عمومی نهال گفت: هدف ما برقرار کردن تعامل ِدوجانبه طولانی‌مدت و سازنده با دانشگاه‌های هنری معتبر جهانی است.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال در رابطه با کلیت جشنواره و روند سالانه آن گفت: جشنواره نهال جشنواره‌ای است دانشجویی و این قید شامل برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان جشنواره می‌شود. به‌طورکلی این جشنواره از ابتدا برای حمایت از سینمای مستقل دانشجویی شکل‌گرفته و تمام تلاش خود را می‌کند تا با ایجاد فضایی آرام و بدون مزاحمت‌های مرسوم برای دانشجویان ِجوانی که سرمایه‌های آینده سینمای کشور هستند، نقش خود را در کشف استعداد و معرفی آن‌ها به سینمای حرفه‌ای به‌درستی ایفا کند و زمینه‌ای باشد برای پیشرفتشان.

مختاری فر درباره جزئیات بخش بین‌الملل نهال گفت: رسیدن یک جشنواره به سطح بین‌المللی – با در نظر گرفتن استاندارد جشنواره‌های جهانی – فرآیندی است بسیار پیچیده و زمان‌بر که نیازمند حمایت‌های فراوان و سرمایه‌گذاری چندجانبه است. نهال نمی‌خواهد به‌اضافه شدن ِپیشوند ِبین‌المللی به نام جشنواره قناعت کند و مسیر نادرست و متأسفانه مرسوم شده جشنواره‌های مشابه را طی کند. در این زمینه؛ سیاست این دوره جشنواره برداشتن گام‌های آهسته و مطمئنی ست که نزدیک شدن نهال به یک جشنواره کاملاً بین‌المللی را در سال‌های آینده تضمین کند. نتیجه عملی این سیاست، جذب فیلم کوتاه‌های خارجی شاخص از طریق دانشگاه‌های هنری معتبر سرتاسر جهان و برقرار کردن تعامل ِدوجانبه طولانی‌مدت و سازنده با این دانشگاه‌هاست.

دبیر نهال سیزده پیرامون نحوه برگزاری جشنواره و زمان و روزهای آن اعلام کرد: جشنواره نهال طبق روال ثابت خود در روزهای پیش از امتحانات ِخرداد دانشگاه‌ها، یعنی اواخر ِاردیبهشت و اوایل خرداد برگزار می‌شود که با توجه به پایان یافتن روزهای دانشگاهی، فرصت مناسبی برای گرد هم آمدن دانشجویان فیلم‌ساز سراسر کشور است. همچنین تالار ِفارابی دانشگاه هنر واقع در پردیس کاربردی (چهارراه ولیعصر) مانند هرسال پایگاه مرکزی جشنواره خواهد بود. فیلم‌های جشنواره در چند سینمای دیگر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد که فهرست دقیق آن‌ها پس از مذاکرات مربوطه توسط روابط عمومی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

دبیر جوان جشنواره در رابطه با برنامه‌های جانبی در روزهای برگزاری جشنواره گفت: علاوه بر سه بخش ِاصلی مسابقه فیلم کوتاه، فیلم‌نامه‌نویسی، عکس و پوستر، جشنواره برنامه‌هایی از قبیل کارگاه‌های آموزشی، نمایشِ فیلم‌های خارج از مسابقه، بزرگداشت، نمایشگاه کتاب و … نیز دارد. صدالبته لازم به ذکر است که با توجه به رویکرد آموزشی ِنهال، نمی‌توان این برنامه‌ها را حاشیه‌ای و فرعی دانست و دبیرخانه جشنواره تمام تلاش و همت خود را برای برگزاری هر چه مفیدتر و سازنده‌تر این برنامه‌ها به کار می‌گیرد.

محسن مختاری فر درباره نحوه اطلاع از اخبار جشنواره توسط علاقه‌مندان اعلام کرد: بخش ِروابط عمومی این دوره نهال، تقریباً در تمام فضاهای مجازی و حقیقی ِموجود برای اطلاع‌رسانی فعال است. علاقه‌مندان می‌توانند به سایت جشنواره یعنی nahalfestival.ir مراجعه نمایند یا صفحه رسمی نهال را در اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، تلگرام و … دنبال کنند. همچنین اخبار جشنواره از طریق خبرگزاری‌های مرتبط ِمعتبر و روزنامه‌ها نیز منتشر می‌شود.

وی در پاسخ به آخرین سؤال، درباره نحوه و زمان فراخوان گفت: فراخوان جشنواره طبق اطلاع قبلی در نیمه اول بهمن‌ماه منتشر شده و علاقه‌مندان قادر به دیدن آن در سایت جشنواره و سایر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هستند. پوستر فراخوان همچنین به‌صورت چاپ‌شده، در اقصی نقاط شهر تهران و تا حد امکان در شهرستان‌ها نصب خواهد شد.

خبرنگار گروه روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه نهال: فاطمه رضایی

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2818