شب گذشته ۱۰ آذر ماه در جریان برگزاری مجمع عمومی انجمن فیلم کوتاه هیأت مدیره ایسفا ابقا شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از وب‌سایت انجمن فیلم کوتاه ایران، دستور جلسه‌ این مجمع علاوه بر گزارش‌های مرسوم مجامع عمومی، انتخاب هیأت مدیره و بازرس جدید بود. این جلسه که بنا بود ساعت ۱۷ و به دلیل تعمیرات سالن خانه‌ سینما در سالن اسوه برگزار شود، به دلیل ترافیک و تأخیر برخی از اعضا، تا حدود ساعت ۷ رسمیت پیدا نکرد. گرچه تعداد افراد شرکت کننده در مجمع، تعداد قابل توجهی بود، اما تعداد افراد حاضر به تعداد ذکر شده در اساسنامه نرسیده بود و راه‌های قانونی برای رسیدن به حد نصاب بررسی شد از جمله تعلیق عضویت افرادی که چند سالی‌ست حق عضویت خود را نپرداخته‌اند و یا در مجامع عمومی شرکت نکرده‌اند.

بحث بر سر این موضوعات تا زمانی که اعلام شد افراد حاضر در جلسه و مجموع وکالت‌نامه‌ها بالاخره به حد نصاب رسید، ادامه داشت. تا این که نهایتاً پس از اعلام رسیدن به حد نصاب، گزارش رسمی بازرس (مصطفی آل احمد) و پس از آن هیأت مدیره و خزانه‌دار قرائت شد.

اما بر خلاف شروع جلسه که با کندی و شک توأم بود، چرا که هر آن احتمال آن می‌رفت که مجمع به جلسه‌ی دوم کشیده شود، رأی‌گیری بسیار سریع انجام شد. از آن‌جایی که بنا بود برای ابقای هیأت مؤسس ایسفا در وزارت کار ابتدائاً رأی‌گیری شود، رئیس جلسه، سعید پوراسماعیلی پیشنهاد داد این رأی گیری با بلند کردن دست افراد انجام شود و در صورتی در شمارش آرا شک وجود داشت، آن وقت رأی‌گیری کاغذی انجام شود. ابقای هیأت مؤسس انجمن در وزارت کار که همان هیأت مدیره‌ پیشین است، با اکثریت قاطع حضار به تصویب رسید. پس از آن هم بنا شد نسبت به ابقای هیأت مدیره تا پایان اردیبهشت ماه جاری به همین شکل رأی‌گیری شود. علت این پیشنهاد این بود که لازم است پس از ثبت انجمن در وزارت کار، یک بار دیگر مجمع تشکیل شود و به این ترتیب هیأت مدیره‌ جدید احتمال دارد چند ماهی بیش‌تر عمر نداشته باشد. در صورتی که اعضای حاضر، به ابقای هیأت مدیره‌ پیشین رأی نمی‌دادند، باید رأی‌گیری برای اعضای جدید انجام می‌شد اما رأی اعضا به ابقای هیأت مدیره نیز به همان اندازه قاطع بود.

پس از آن مصطفی آل احمد تقاضای کناره‌گیری از سمت بازرسی را داشت که باز هم اعضای مجمع به ابقای وی رأی دادند. به این ترتیب ترکیب هیأت مدیره بی‌تغییر باقی ماند و برای این که ضرب‌الاجلی برای این مدت ابقا وجود داشته باشد، زمان آن پایان اردی‌بهشت ماه ۱۳۹۵ در نظر گرفته شد.

بنابراین که اگر ثبت انجمن در وزارت کار زودتر به نتیجه رسید، این زمان کوتاه‌تر خواهد شد و هیأت مدیره برای انتخابات جدید از اعضا دعوت خواهد کرد. مجید برزگر، رئیس هیأت مدیره اعلام کرد که بنا به دلایل شخصی دیگر تمایلی به ادامه‌ کار در هیأت مدیره ندارد و می‌خواهد استعفا بدهد. چنان‌چه وی استعفایش را اعلام کند، هیأت مدیره باید این استعفا را بپذیرد و اگر چنین شود، عضو علی‌البدل هیأت مدیره، مرجان اشرفی‌زاده به گروه آن‌ها اضافه خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1970