پنجمین قسمت از برنامه فیلم کوتاه سه‌شنبه این هفته با اضافه شدن میزگردی با موضوع حضور و عدم حضور فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر یکم دی‌ماه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در قسمت پنجم برنامه تلویزیونی «فیلم کوتاه» میزگردی با موضوع حضور فیلم کوتاه در جشنواره فجر برگزار می‌شود. ازاین‌پس مجموعه میزگردهایی پیرامون مسائل و مباحث فیلم کوتاه در این برنامه برگزار خواهد شد که نخستین میزگرد با حضور مجید برزگر، شهرام مکری، محسن امیریوسفی و کریم لک‌زاده به موضوع حضور و عدم حضور فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر خواهد پرداخت.

گفتنی است فیلم کوتاه چند سالی است که از جشنواره فیلم فجر حذف شده و این اتفاق مخالفان و موافقانی داشته و دارد. سؤالی که در خلال میزگرد مطرح می‌شود این است که لزوم حضور فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر چیست و حاضران در میزگرد به این سؤال پاسخ داده‌اند و نظراتشان را درباره این موضوع در مقام مخالف و موافق بیان خواهد کرد.

پنجمین قسمت برنامه «فیلم کوتاه» با حضور پیمان حقانی در مقام مجری امشب ۱ دی‌ماه روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت. هایده صفی یاری تدوینگر باسابقه سینمای کشور با ارائه تعریفی از فیلم کوتاه به ارائه نظرات خود در مورد این سینما خواهد پرداخت.

در ادامه مهدی آقاجانی، کارگردان انیمیشن، از فرآیند ساخت انیمیشن و تجربه خودش در این حوزه می‌گوید. همچنین انیمیشن «اینسان» ساخته وی به‌طور کامل در برنامه پخش خواهد شد.

در بخش پایانی برنامه، سعید پور اسماعیلی درباره لوازم جانبی دوربین و کاربرد آن‌ها می‌گوید. برنامه فیلم کوتاه که از آذرماه سال جاری در شبکه مستند سیما پخش می‌شود، به مسائل مرتبط با فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن می‌پردازد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2071