هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه طی دیداری با رئیس سازمان سینمایی به بحث و گفتگو پیرامون مطالبات و برنامه‌های ایسفا پرداخت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از سایت تخصصی ایسفا، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه با رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای محمد مهدی حیدریان در ساختمان وزارت ارشاد دیدار کردند و تلاش کردند تا در این اولین دیدار نیازها و درخواست‌های مهم اعضای ایسفا و جامعه فیلم کوتاه را به ایشان منتقل کنند.

در این جلسه مسعود امینی تیرانی رئیس انجمن فیلم کوتاه به همراه آرش رصافی، امیر توده روستا، کاظم ملایی، بهمن دادفر و مرضیه وفامهر به عنوان دیگر اعضای هیات مدیره، به مسائل مختلفی اشاره کردند که مهمترین موضوعات این جلسه بدین شرح است:

هیات مدیره اعلام کرد که بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌ فیلم کوتاه ناشی از تصمیم‌گیری‌ها و مشاوره‌های اعضایی است که تعلق جدی به فیلم کوتاه نداشته و این حوزه را با منظر سینمای حرفه‌ای و قواعد حاکم بر تولید و فروش فیلم‌های بلند سینمایی دیده و قضاوت می‌کنند. هیات مدیره اذعان کرد که اگر نظرات فیلم‌سازان فیلم کوتاه در تصمیم گیری‌های کلان مربوط به فیلم کوتاه نقش و دخالت داشته باشند در آینده نزدیک قطعا نتایج بهتری رقم خواهد خورد. براین اساس صنف فیلم کوتاه با برخورداری از حضور بیش از سیصد نفر از افراد صاحب نام در این حوزه می‌تواند به عنوان مشاوری جدی دراین خصوص عمل نماید.

طراحی و تعیین چشم اندازهای آینده برای فیلم کوتاه بخصوص در حوزه سیاست‌های کلان انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان مهم‌ترین مرکز حمایت و مدیریت فیلم کوتاه در کشور.

طراحی روش تازه‌ای برای اعطای مجوز کارگردانی و ساخت فیلم‌های اول، چرا که بخش اعظم فیلم‌سازان روش موجود برای اعطای مجوز فیلم‌های اول را ناکارآمد و اشتباه دانسته و خواستار حذف این روش یا تغییرات اساسی دراین زمینه هستند. انجمن فیلم کوتاه موکدا یادآوری کرد که یکی از مهم‌ترین مراکز شناسایی فیلم‌سازان مستعد ورود به سینمای حرفه‌ای انجمن فیلم کوتاه بوده و باید در این زمینه مورد مشورت قرار گیرد.

حمایت از ایجاد موزه فیلم کوتاه ایران، که متاسفانه علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در موزه سینمای ایران به هیچ وجه توجه جدی به تاریخ فیلم کوتاه ایران نشده است. این درحالیست که هم به لحاط تعداد و کیفیت جوایز جهانی کسب شده و هم وقوع رخدادهای مهم، تاریخ فیلم کوتاه ایران چیزی کمتر از تاریخ فیلم‌های بلند سینما ندارد. هیات مدیره تقاضا کرد با حمایت از ایجاد این موزه که ضرورت آن قطعی است انجمن فیلم کوتاه ایران را برای راه اندازی آن مورد پشتیبانی مادی و معنوی قرار دهند.

حمایت از طرح صدور پروانه مالکیت فیلم کوتاه توسط انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران، چرا که در عصر حاضر ورود به عرصه‌های اقتصادی نمایش در فضاهای مجازی حتما نیازمند داشتن سازوکارهای مناسب و تعیین بحث مالکیت فیلم‌های کوتاه است. براساس آمار موجود معاونت سینمایی تنها در سال‌های اخیر کمتر از ۲۰ درصد از فیلم‌ها را تهیه کرده بنابراین لازم است برای ۸۰ درصد باقیمانده پروانه‌های مالکیت صادر شود که باز هم انجمن فیلم کوتاه ایران می‌تواند عهده دار این مهم شده و با حمایت معاونت سینمایی برای صدورپروانه مالکیت فیلم‌های کوتاه اقدام نماید.

حضور بخش فیلم کوتاه در آیین نامه سال جاری جشنواره فیلم فجر. سال گذشته فیلم‌سازان فیلم کوتاه به صورت بسیار جدی و پیگیر تلاش کردند تا سیمرغ فیلم کوتاه را به جشنواره فیلم فجر بازگردانند که خوشبختانه با حمایت دکتر ایوبی ریاست سابق سازمان سینمایی این اتفاق رخ داد و امسال انتظار داریم که از الان این حضور در آیین نامه جشنواره فجر پیش بینی شده و باز به دست فراموشی سپرده نشود.

در پایان جلسه هیات مدیره جهت برگزاری کمپ امسال که در آینده نزدیک جزئیات آن به اطلاع تمام اعضای ایسفا خواهد رسید، توانست نظر مثبت و موافق جناب آقای حیدریان را برای حمایت مالی و معنوی جلب کند. قابل ذکر است که جناب آقای موسوی مدیر عامل کنونی انجمن سینمای جوان نیز در دیدار نوروزی با هیات مدیره قول مساعدت همه جانبه این کمپ ایسفا را نیز داده بودند.

هیات مدیره ایسفا نیز از جناب آقای حیدریان تقاضا کردند که برای بحث و مشاوره بیشتر در حوزه فیلم کوتاه و مطالبات جامعه فیلم کوتاه، به زودی چند دیدار دیگر در وزارت ارشاد برگزار کرده تا به اتفاق نظر بیشتری نزدیک شوند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6463