مدیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از ایجاد تغییر در فراخوان جشنواره و افزایش جوایز در بخش بین‌الملل این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، علیرضا کریمی‌صارمی که چندی پیش از سوی فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران حکم مدیریت سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دریافت کرد درباره تغییر فراخوان این رویداد سینمایی به خبرنگار مهر گفت: سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با نگاه ویژه‌ای به مفهوم ایمان و امید با سرفصل‌های «چشم‌انداز سرزمین زیبای ما» و «محیط‌زیست» برگزار می‌شود.

اضافه شدن بخش فیلم‌نامه اقتباسی

وی ادامه داد: از تغییرات مهم در فراخوان سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، لحاظ کردن بخش فیلم‌نامه اقتباسی در بخش اصلی این دوره از جشنواره است. یکی از اهداف ایجاد این بحث تأکید بر مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است و جایزه این بخش را جزو جوایز اصلی جشنواره قرار داده‌ایم.

کریمی صارمی همچنین با اشاره به تغییرات بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: بخش بین‌الملل جشنواره شامل بخش اصلی بین‌الملل، بخش آسیا، اسلام و صلح جهان می‌شود که جوایز در این بخش نیز تغییر پیدا کرده است.

تغییر در جوایز بخش بین‌الملل

مدیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران تأکید کرد: در راستای تغییرات ایجاد شده جایزه بزرگ بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز دستخوش تغییر شده و مبلغ ۱۰۰۰ یورو به جایزه اصلی اضافه شده است و در مجموع ۶ هزار یورو در بخش جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره اهدا می‌شود. ضمن اینکه جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی پویانمایی و بهترین کارگردانی تجربی در بخش بین‌الملل نیز تغییر کرده است. پیش از این برگزیدگان هر یک از این بخش‌ها مبلغ ۲۵۰۰ یورو جایزه دریافت می‌کردند اما در جشنواره سی و سوم این مبلغ به ۳۰۰۰ هزار یورو تغییر کرده است.

این مدیر سینمایی با اشاره به یکی از بخش‌های بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران یادآور شد: یکی از بخش‌های اصلی بین‌الملل این جشنواره «اسلام و صلح جهانی» نام دارد. در این بخش آثاری با رویکرد هنری نسبت به اصول راستین اسلام، مفاهیم عدالت، کمال، نقش آیین‌ها در زندگی امروزی و اعتقادات معنوی در ایجاد ارتباطات انسانی نمایش داده می‌شود.

۵ ماه زودتر فراخوان می‌دهیم

صارمی افزود: یکی از مشخصات جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران این است که ۵ ماه زودتر از هر سال فراخوان این دوره از جشنواره را منتشر می‌کنیم و این اعلام زودتر از همیشه باعث می‌شود فیلم‌سازانی که می‌خواهند در بخش‌های مختلف فیلم تولید کنند فرصت کافی برای پرداخت سوژه‌های خود داشته باشند. از همین رو آخرین‌مهلت ارسال آثار ۱۹ مرداد سال ۱۳۹۵ در نظر گرفته‌شده است.

مدیر سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پایان گفت: با توجه به تأکید بر مقوله کتاب و کتاب‌خوانی در این دوره از جشنواره، نشست‌های تخصصی در این حوزه برگزار خواهیم کرد و سعی داریم جشنواره‌ای سرشار از نشاط و سرزندگی در راستای تقویت فیلم کوتاه برگزار کنیم. سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2358