فیلمی درباره تیراندازی در مدرسه‌ای آمریکایی برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کلرمون ۲۰۱۷ شد.

به گزارش فیدان وب‌سیات تخصصی فیلم کوتاه، شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کلرمون، هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه «مدرسه ابتدائی دکالب» به کارگردانی ریک ون دایک از آمریکا را به عنوان برنده جایزه بزرگ جشنواره انتخاب کردند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «الهام گرفته شده از ماجرای یک تماس واقعی با ۹۱۱ درباره تیراندازی در مدرسه‌ای در آتلانتا.»

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم کوتاه «خانه» به کارگردانی دانیل مالوی از کوزوو و انگلستان تعلق گرفت. این فیلم در مورد مهاجرت هزاران نفری به اروپا است.

جایزه ویژه تماشاگران به فیلمی از اسپانیا تعلق گرفت. فیلم کوتاه «چطور دوستت دارم» به نویسندگی و کارگردانی فرناندو گارسیا رویز روبیو، درباره دنی خلافکار خرده پایی است که عاشق افسر زنی می شود که او را دستگیر کرده است. 

جایزه بهترین انیمیشن به رناتا گاسیاروفسکا از لهستان به خاطر انیمیشن کوتاه «گربه» اهدا شد. در خلاصه داشتانس اسن انیمیشن آمده است: دختری عصر را به تنهایی در خانه سپری می‌کند. او تصمیم می‌گیرد تا جشنی انفرادی برپا کند اما همه چیز طبق نقشه پیش نمی رود. 

جایزه کانال پلاس به فیلم کوتاه «گردان به فرمان من» تعلق پیدا کرد. این فیلم کوتاه داستانی مریم دختری است که در اردوگاه پناهندگان کشورهای اطراف صحرای غربی در الجزایر زندگی می کند، قصد پیوستن به ارتش دارد به خیال اینکه مانند ژاندارک کشورش را از اشغال نجات دهد. یک فیلم مستند داستانی از امریکا، الجزایر و صحرای غربی ساخته ایمی ایمانیشی.

جایزه برای بهترین کمدی موسوم به «فرناندو رینو» نیز به فرناندو گارسیا رویز روبیو برای فیلم کوتاه «چطور دوستت دارم» اهدا شد.

دیپلم ویژه هیئت داوران به آناند کیشور، کارگردان فیلم کوتاه «دیسکو ابو» محصول هند و سنگاپور و همچنین ماکوتو ناگاهیسا کارگردان فیلم کوتاه «و بنابراین ما ماهی قرمز را در استخر گذاشتیم» از ژاپن رسید.

انیمیشن کوتاه «توسعه بزرگ» به کارگردانی مارات نریمانوف از روسیه نیز فیلم برگزیده خانوادگی کانال پلاس شد.

مستند کوتاه «سرخوش» به کارگردانی یانیس لنز از اتریش و آلمان نیز به عنوان فیلم معرفی شده به جوایز اروپایی انتخاب شد.

دانشجویان جوان نیز جایزه خود را به فیلم کوتاه «جهان در پنجره تو» به کارگردانی زو مکینتاش از نیوزیلند اهدا کردند. 

جایزه Click for Flicks به فیلم کوتاه «آرامش ۵۰۰۰» به کارگردانی اندرو برند از انگلستان رسید. 

هیئت داوران این دوره از جشنواره را کوتر بن هانا فیلمساز تونسی، بیون های اوک فیلمساز کره ای، مادالینا کنستانتین بازیگر رومانیایی، اونا فالبی تهیه کننده انگلیسی و فرانکو لولی فیلمساز و تهیه کننده کلمبیایی تشکیل داده بودند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5644