بخش مسابقه سینمای سعادت

 

فیلم کوتاه «بینوایان» به کارگردانی لژ لی

 

فیلم کوتاه بینوایان به کارگردانی لژ لی

فیلم کوتاه بینوایان به کارگردانی لژ لی

 

عنوان اصلی: Les misérables

محصول فرانسه، ۲۰۱۷

زمان: ۱۵ دقیقه و ۵۳ ثانیه

خلاصه داستان: پنتو با یک اسلحه در کمر و یک چوب در دست به تازگی به یک گروه ضد جنابیت پیوسته است. او به همراه دوستانش به دنبال روش‌هایی جدید برای جلوگیری از جنایت هستند.

درباره کارگردان: لژ لی به عنوان بازیگر و فیلم‌بردار فیلم کوتاه «بینوایان» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی خود ساخته است.

حضورها: این فیلم کوتاه پیش از این در جشنواره‌های بروکسل در بلژیک، جوایز سزار در فرانسه، جشنواره فیلم کوتاه پراگ در جمهور چک، سینمای جوان فرانسه در آمریکا، جشنواره فیلم برلین در آلمان، جشنواره Curtacinema در برزیل، جشنواره فیلم لندن در انگلستان، جشنواره فیلم‌های مدیترانه‌ای تنجیر در مراکش، جشنواره فیلم اودنزه در دانمارک، جشنواره فیلم سائوپائولو در برزیل، جشنواره فیلم Rhode Island در آمریکا، جشنواره فیلم مسکو در روسیه، جشنواره فیلم پالم اسپرینگز در آمریکا، جشنواره فیلم بروکلین و جشنواره فیلم آسپن در آمریکا، جشنواره فیلم ریگارد کانادا و جشنواره فیلم کوتاه کلرمون فران در فرانسه حضور داشته است.

جوایز: جایزه Canal+ در سی و نهمین دوره جشنواره کلرمون فران فرانسه

 

 

انیمیشن مستند «دِی‌زَنگرو» به کارگردانی احسان قریب

 

انیمیشن مستند دایزنگرو به کارگردانی احسان قریب

انیمیشن مستند دِی‌زَنگرو به کارگردانی احسان قریب

 

عنوان اصلی: deyzangeroo

محصول کانادا، ۲۰۱۷

زمان: ۴ دقیقه

خلاصه داستان: دی‌زنگرو مراسمی است که در شهر بوشهر برگزار می‌شود. این مراسم از برده‌های آفریقایی‌ای که در دوران استعمار این منطقه توسط پرتغالی‌ها و انگلیس‌ها به یادگار مانده و به ترس آن‌ها از جادو و طلسمی که در لحظه سکوف ماه به وقوع آن اعتقاد داشتند اشاره دارد.

درباره کارگردان: احسان قریب فیلم‌سازی ایرانی مقیم کانادا است که «دایزنگرو» نخستین تجربه کارگردانی اوست.

حضورها: این مستند کوتاه تاکنون در جشنواره‌های لایپزیک در آلمان، جشنواره du nouveau cinema در کانادا و جشنواره فیلم میامی در آمریکا حضور داشته است.

جوایز: جایزه بهترین انیمیشن در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره لایپزیک آلمان

 

 

فیلم کوتاه «ضربه بر سقف» به کارگردانی سینا سلیمی

 

فیلم کوتاه روف ناکینگ به کارگردانی سینا سلیمی

فیلم کوتاه روف ناکینگ به کارگردانی سینا سلیمی

 

عنوان اصلی: Roof Knocking

محصول استونی، ۲۰۱۷

زمان: ۱۲ دقیقه

خلاصه داستان: این فیلم کوتاه داستان زنی فلسطینی را روایت می‌کند که از ماموری اسرائیلی، تماسی تلفنی دریافت می‌کند که به او خبر می‌دهد که تا ۱۰ دقیقه‌ی دیگر، خانه‌اش مورد هدف موشک قرار خواهد گرفت.

درباره کارگردان: سینا سلیمی فیلم ساز ایرانی که پیش از این نگارش فیلم‌نامه فیلم کوتاه «حبیب عزیز» به کارگردانی امیلی استرنجز را در کارنامه خود دارد، فیلم کوتاه «روف ناکینگ» را به عنوان تخستین تجربه کارگردانی خود ساخته است.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره فیلم قاهره در مصر، جشنواره فیلم‌های مستقل هیفا، جشنواره حقوق بشر کرامت در ترکیه حضور داشته است.

جوایز: جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره قاهره

 

 

فیلم کوتاه «بوگدان و رز» به کارگردانی میلنا دوتکوسکا

 

فیلم کوتاه «بوگدان و رز» به کارگردانی میلنا دوتکوسکا

فیلم کوتاه «بوگدان و رز» به کارگردانی میلنا دوتکوسکا

 

عنوان اصلی: Bogdan i Róża

محصول لهستان، ۲۰۱۷

زمان: ۱۵ دقیقه

خلاصه داستان: بوگدان و رز یک زوج پیر هستند که در یک اتاق زندگی می‌کنند و در یک مدرسه با هم کار می‌کنند. اما آن‌ها با هم حرف نمی‌زنند.

درباره کارگردان: میلنا دوتکوسکا پیش از این کارگردانی دو فیلم موفق «صبح بخیر» و «بیا با من بازی کن» را در کارنامه خود دارد. وی که دانش آموخته مدرسه فیلم‌سازی کراکوف است برای فیلم‌های پیشین خود جوایز متعددی از جمله جشنواره فیلم‌های دانشجویی Węgiel، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم مستقل KILOFF ، جشنواره فیلمOpolskie Lamy ، جشنواره فیلم‌های آماتور و مستقل  Offeliada و جشنواره فیلم لهستان را دریافت کرده است.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره فیلم کوتاه Go Short در هلند، جشنواره کراکوف در لهستان و جشنواره Trieste در ایتالیا حضور داشته است.

 

 

فیلم کوتاه «جنون دوار» به کارگردانی شارلوت مگوان گریفین

 

فیلم کوتاه فویل حلقوی به کارگردانی شارلوت مگوان گریفین

فیلم کوتاه فویل حلقوی به کارگردانی شارلوت مگوان گریفین

 

عنوان اصلی: Folie Circulaire

محصول آلمان، ۲۰۱۷

زمان: ۱۵ دقیقه

خلاصه داستان: ماریا لیب یک بیمار روانی در قرن نوزدهم با استفاده از اشیا و تکه پارچه‌هایی که پیدا می‌کرد کف اتاق خود در آسایشگاه روانی را تزئین می‌کرد. یک قرن بد هنرمندان با دیدن عکس‌های آثار او علاقه‌مند شدند که اطلاعات بیشتری در مورد او کسب کنند اما تمام اطلاعات پرونده پزشکی او برای همیشه گم شده بود.

درباره کارگردان: شارلوت مگوان گریفین در لندن به دنیا آمده است و در کالج گلدسمیث هنرهای زیبا و در AFECT فیلم‌سازی ۱۶ میلیمتری تحصیل کرده است. وی بیشتر شهرت خود را از سازه‌های کاغذی که می‌سازد و نمایشگاه‌های متعددی که در آلمان، انگلستان، آمریکا، چین، ژاپن و… برگزار کرده است را دارد. «فویل حلقوی» نخستین تجربه کارگردانی او در مقام کارگردان است.

 

 

فیلم کوتاه «مگس خانگی» به کارگردانی آرون هوروس

 

فیلم کوتاه مگس خانگی به کارگردانی آرون هوروس

فیلم کوتاه مگس خانگی به کارگردانی آرون هوروس

 

عنوان اصلی: The Domestic Fly 

محصول اسلونی، ۲۰۱۷

زمان: ۱۰ دقیقه

خلاصه داستان: آرامش و روزمرگی زندگی یک زن تنها با ورود یک تازه وارد مختل شده است. تنش‌های بین آن دو آرام آرام راه به ایجاد یک رابطه دوستان می‌دهد.

درباره کارگردان: آرون هوروس پیش از این کارگردانی دو مستند و دو فیلم کوتاه و نیز کارگردانی یک سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. وی که متولد ۱۹۹۱ است از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ عضو تیم ملی شنای اسلونی بوده است. او دوره دبیرستان خود را در رشته هنرهای زیبا گذرانده و فارغ التحصیل مدرسه فیلم‌سازی AGRFT است.

 

 

فیلم کوتاه «وفاداری» به کارگردانی تاتیانا فدروفسکایا

 

فیلم کوتاه سرنوشت به کارگردانی تاتیانا فدروفسکایا

فیلم کوتاه سرنوشت به کارگردانی تاتیانا فدروفسکایا

 

عنوان اصلی: Vera

محصول روسیه، ۲۰۱۷

۱۵ دقیقه

خلاصه داستان: یک بیوه پیر که در زمان جنگ جهانی دوم اپراتور رادیو بوده است پیام‌هایی از همسر درگذشته خود از طریق لامپی که در اتاقش خاموش و روشن می‌شود دریافت می‌کند.

درباره کارگردان: تاتیانا فدروفسکایا به عنوان بازیگر تلویزیون، نویسنده و کارگردان فعالیت می‌کند و تاکنون کارگردانی پنج فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد. فیلم‌های کوتاه وی تاکنون در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب جوایزی شده‌اند.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره عقاب طلایی در روسیه، جشنواره Rhode Island در آمریکا، جشنواره فیلم‌ IOWA، جشنواره VGIK، جشنواره شب‌های سیاه تالین در اسلونی، جشنواره KERRY و جشنواره آسیانا حضور داشته است.

جوایز: جایزه بهترین فیلم‌نامه دانشجویی از جشنواره فیلم‌ IOWA، جایزه بهترین فیلم‌برداری از جشنواره Rhode Island.

 

 

فیلم کوتاه «یک مشت سنگ» به کارگردانی استفان ایوانسیس

 

فیلم کوتاه یک مشت سنگ به کارگردانی استفان ایوانسیس

فیلم کوتاه یک مشت سنگ به کارگردانی استفان ایوانسیس

 

عنوان اصلی: Kamen u ruci

محصول صربستان، ۲۰۱۷

زمان: ۱۴ دقیقه

خلاصه داستان: اوییکا یک پسر بچه یازده ساله است که با دوستانش در اطراف یک شهرک صنعتی مخروبه تفریح می‌کند. او به زودی از ماجرای جدای پدر و مادرش با خبر خواهد شد.

درباره کارگردان: استفان ایوانسیس که سابقه طولانی‌ای در سینما به عنوان دستیار کارگردان داشته تاکنون پنج فیلم و مستند کوتاه کارگردانی کرده و افتخاراتی چون کسب پنج جایزه از سه دوره جشنواره فیلم کوتاه و مستند بلگراد، حضور در بخش مسابقه سینه فونداسیون جشنواره کن با فیلم کوتاه «تابستان بدون ماه»، و جوایز و نامزدهای متعدد از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره فیلم کوتاه و مستند بلگراد در صربستان، جشنواره فرایبورگ در بلژیک و جشنواره SCID cannes در فرانسه حضور داشته است.

جوایز: جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه و مستند بلگراد

 

 

فیلم کوتاه «هیوا» به کارگردانی ژاکلین لنتزو

 

فیلم کوتاه هیوا به کارگردانی ژاکلین لنتزو

فیلم کوتاه هیوا به کارگردانی ژاکلین لنتزو

 

عنوان اصلی: Hiwa

محصول یونان، ۲۰۱۷

زمان: ۱۱ دقیقه

خلاصه داستان: یک مرد فلیپینی در شهر آتن کابوسی می‌بیند.

درباره کارگردان: ژاکلین لنتزو پیش از این کارگردانی چهار فیلم کوتاه و یک مستند کوتاه و حضور در جشنواره‌های مطرحی چون برلین، لوکارنو، میلان و مونترال را در کارنامه خود دارد.

حضورها: «هیوا» یکی از پر افتخارترین فیلم‌های کوتاه حاضر در این دوره جشنواره جهانی است که از مهم‌ترنی حضورهای آن می‌توان به بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره برلین، جشنواره فیلم کوتاه Go Short در هلند، جشنواره سائو پائولو در برزیل، جشنواره هلسینکی در فلاند، جشنواره اینکانترز در انگلستان، جشنواره IndieCork ایرلند، جشنواره Timishort در رمانی، جشنواره Uppsala در سوئد، جشنواره تیرانا در آلبانی، جشنواره آتن در یونان، جشنواره فیلم کوتاه لندن در انگلستان، جشنواره بروکسل در بلژیک، جشنواره Short Waves در لهستان و جشنواره مینیمالن نروژ اشاره کرد.

جوایز: جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره بین‌المللی آتن و جایزه Raskin Spirit از جشنواره مینیمالن نروژ

 

 

فیلم کوتاه «کامیون» به کارگردانی میشل بلاسکو و آدام ماش

 

فیلم کوتاه کامیون به کارگردانی میشل بلاسکو و آدام ماش

فیلم کوتاه کامیون به کارگردانی میشل بلاسکو و آدام ماش

 

عنوان اصلی: The Truck

محصول جمهوری چک، ۲۰۱۷

زمان: ۹ دقیقه

خلاصه: یک کامیون در کنار بزرگراه رها شده است. راننده کجاست و داستان این کامیون چیست؟

درباره کارگردان: میشل بلاسکو پیش از این کارگردانی دو فیلم کوتاه «زیداکا» و «آتلانتیس ۲۰۰۳» و حضور در بخش مسابقه سینه فونداسیون کن ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد. آدام ماش نیز که بیشتر به عنوان فیلم‌بردار فعالیت کرده است با «کامیون» نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشته.

حضورها: حضور در جشنواره فیلم ورشو، لهستان

 

 

 

بخش مسابقه جلوه‌گاه شرق

 

فیلم کوتاه «یک شب آرام» به کارگردانی یانگ کویی

 

فیلم کوتاه یک شب آرام به کارگردانی یانگ کویی

فیلم کوتاه یک شب آرام به کارگردانی یانگ کویی

 

عنوان اصلی: Xiao cheng er yue

محصول چین، ۲۰۱۷

زمان: ۱۵ دقیقه

خلاصه داستان: در یک شهر چینی یک مادر و دختر از این که شبی به این خوبی را با آرامش پشت سر بگذراند سرباز می‌زنند.

درباره کارگردان: «یک شب آرام» ششمین تجربه کارگردانی کویی یانگ است و او پیش از افتخارات این فیلم کوتاه با آثار پیشین خود حضور و جوایز تعددی از جشنواره‌های معتبر جهان از جمله بخش مسابقه سینه فونداسیون جشنواره کن، جشنوار ادلاید، جشنواره AFI، جشنواره آسیانا، جشنواره آسپن، جشنواره آتالانتا، جشنواره بوسان، جشنواره کلرمون فران، جشنواره کونکورتو، جشنواره فرایبورگ، جشنواره لیدز، جشنواره ملبورن و جشنواره ادنزه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

حضورها: پر افتخارترین فیلم کوتاه حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجرتاکون بیش از ۷۰ حضور در معتبرترین جشنواره‌های جهان از جمله جشنواره فیلم کن، جشنواره فیلم مسکو، جشنواره ملبورن، جشنواره داک فست، جشنواره سائوپائولو، جشنواره تورنتو، جشنواره باتومی، جشنواره آتن، جشنواره نیویورک، جشنواره بوسان، جشنواره شیکاگو، جشنواره استکهولم، جشنواره AFI، جشنواره کلرمون فران و جشنواره میامی را در کارنامه خود دارد.

جوایز: نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم برداری از جشنواره Heart of Gold استرالیا، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم قبرس، هوگوی نقره‌ای جشنواره فیلم شیکاگو، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره فلادلفیا، جایزه بهترین فیلم برداری جشنواره Sulmona ایتالیا و جایزه دستاورد سینمایی جشنواره THESS یونان.

 

 

فیلم کوتاه «قربانی» به کارکردانی مظفر محمت چاغلار

 

فیلم کوتاه قربانی به کارکردانی مظفر محمت چاغلار

فیلم کوتاه قربانی به کارکردانی مظفر محمت چاغلار

 

عنوان اصلی: Kurban

محصول ترکیه، ۲۰۱۷

زمان: ۱۱ دقیقه

خلاصه داستان: یک دختر جشنواره که مجبور به ازدواج شده است در شب عروسی می‌گریزد و به جنگل پناه می‌برد. او که قصد خودکشی دارد در این کار موفق نمی‌شود.

درباره کارگردان: مظفر محمت چاغلار نویسنده و کارگردان اهل ترکیه فارغ التحصیل آکادمی فیلم نیویورک است. وی سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان و فیلم‌بردار در پروژه‌های مختلف سینمایی و فیلم کوتاه فعالیت داشته و چندین جایزه بین‌المللی دریافت کرده است. وی همچنین پیش از «قربانی» فیلم کوتاه «غریبه» را نیز کارگردانی کرده است.

حضورها: این فیلم کوتاه پیش از این در بخش مسابقه جشنواره فیلم مالتیا و  جشنواره Rode Tulp  حضور داشته است.

 

 

 

فیلم کوتاه «جاده بلو فلای» به کارگردانی بسام سامی چخس

 

فیلم کوتاه جاده آّبی پرواز به کارگردانی بسام سامی چخس

فیلم کوتاه جاده آّبی پرواز به کارگردانی بسام سامی چخس

 

عنوان اصلی: Tareek Al Zoubab Al Azrak

محصول روسیه، هلند، فرانسه و لبنان، ۲۰۱۷

زمان: ۱۵ دقیقه

خلاصه داستان: رابطه یک خواهر و برادر دوقلوی ۹ ساله که یکی از آن‌ها جنگل زندگی می‌کند و دیگر هر روز باید برای او آب و غذا بیاورد.

درباره کارگردان: بسام سامی چخس پیش از «جاده آبی پرواز» دو فیلم کوتاه «این تصویر من است وقتی مرده باشم» و «فریم‌های گمشده» را کارگردانی کرده است. وی برای فیلم کوتاه «این تصویر من است وقتی مرده باشم» نامزد نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۲ بوده و در جشنواره‌های متعددی چون جشنواره شیکاگو، هلند و دوبی حضور داشته است.

حضورها: این فیلم کوتاه پیش از این در جشنواره فیلم دبی حضور داشته است.

 

 

فیلم کوتاه «همه آن‌چه من می‌خواهم» به کارگردانی وانیکا میترا

 

فیلم کوتاه همه آن‌چه من می‌خواهم به کارگردانی وانیکا میترا

فیلم کوتاه همه آن‌چه من می‌خواهم به کارگردانی وانیکا میترا

 

محصول هند، ۲۰۱۷

زمان: ۷ دقیقه

خلاصه داستان: داستان سفر جسورانه انسان در لباس عجیب و غریب زندگی.

درباره کارگردان: وانیکا میترا به عنوان دستیار کارگردان در چندین فیلم سینمایی فعالیت داشته و «همه چیزی که می‌خواهم» نخستین تجربه کارگردانی او است.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در ۳۲ جشنواره بین‌المللی حضور داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشنواره NAPLES آمریکا، لاهور پاکستان اشاره کرد.

جوایز: لوح تقدید جشنواره فیلم PLANOS  پرتغال، بهترین تدوین از جشنواره فیلم کوتاه دبی، بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم FLYING ELEPHANT، بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم کلورادو و بهترین فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره LOUISIANA آمریکا.

 

 

فیلم کوتاه «جادیلرکز دلا کروز کارمند برتر ماه» به کارگردانی کارلوس فرانسیسکو ماناتاد

 

فیلم کوتاه جادیلرکز دلا کروز کارمند برتر ماه به کارگردانی کارلوس فرانسیسکو ماناتاد

فیلم کوتاه جادیلرکز دلا کروز کارمند برتر ماه به کارگردانی کارلوس فرانسیسکو ماناتاد

 

عنوان اصلی: Jodilerks Dela Cruz, Employee of the Month

محصول فلیپین و سنگاپور، ۲۰۱۷

زمان: ۱۳ دقیقه

خلاصه داستان: او در آخرین روز کارش در یک پمپ بنزین کارهای انجام می‌دهد که بیشتر منعکس کننده ماهیت جامعه اطراف اوست.

درباره کارگردان: کارلوس فرانسیسکو ماناتاد که بیشتر به عنوان تدوینگر فعالیت می‌کند تاکنون ۷ فیلم کوتاه را کارگردانی کرده و علاوه بر کسب جوایز متعدد فیلم‌هایش تاکنون در جشنواره‌ها معتبری چون لوکارنو و فرایبورگ نمایش داشته است.

حضورها: این فیلم کوتاه تاکنون در جشنواره‌هایی چون تورنتو و سنگاپور حضور داشته است.

جوایز: جایزه پرده نقره‌ای از جشنواره فیلم سنگاپور

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10935