آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران با ارائه گزارشی از دو سفر استانی انجام شده به استان‌های کردستان و کرمانشاه از تفاهمات و همکاری‌های صورت گرفته با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری‌ها و شهرداری‌های این دو استان خبر داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آرش رصافی با اشاره به مجموعه جلسات برگزار شده با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان و شهرداری شهر سنندج از توافقاتی که در خصوص برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ــ ژیار در مردادماه سال جاری، حمایت‌های اداره کل برای تجهیز دفاتر انجمن در سطح استان و همچنین حمایت اداره کل از تولیدات حرفه‌ای فیلم کوتاه توسط فیلم‌سازان استان خبر داد.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد به سرعت تفاهم‌نامه‌ای ظرف ۲ ماه آینده بین انجمن سینمای جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امضا شود که پیرو این تفاهم‌نامه تعدادی از طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده از سوی فیلم‌سازان با حضور مستقیم بنده و در قالب پیچینگ تصویب و درنهایت ۱۰ فیلم کوتاه حرفه‌ای با حمایت مالی اداره کل و انجمن سینمای جوانان استان کردستان تولید شود.

رصافی گفت: در جلسه با استانداری نیز علاوه بر مطرح‌شدن لزوم حمایت نهادهای استانی از برگزاری جشنواره ژیار و تولیدت فیلم کوتاه مقرر شد از محل اعتبارات عمرانی استان امکان تأمین تجهیزات آموزشی و تولید فراهم شده و این تجهیزات به‌صورت امانی در اختیار انجمن قرار بگیرند.

و در ادامه گفت: پیرو برگزاری این جلسات نیز جلسه با فیلم‌سازان استان برگزار شده که تفاهمات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با نهادهای مذکور به اطلاع فیلم‌سازان رسید. در ادامه نیز با دریافت نظرات و انتقادات فیلم‌سازان توضیحاتی در خصوص آسیب‌شناسی تأخیر در پرداخت اقساط تولید فیلم در سال گذشته ارائه شد. به این نحو که اگر بودجه اختصاص داده شده از سوی سازمان سینمای به تولید فیلم‌های کوتاه در اختیار انجمن قرار بگیرد در سال جاری دیگر شاهد بروز چنین آسیب‌هایی نخواهیم بود. در خصوص تأمین تجهیزات آموزشی و تولید برای دفاتر نیز با توضیح سیاست انجمن برای جلوگیری از تبدیل‌شدن دفاتر به انبار تجهیزاتی که به‌سرعت از دور تولید خارج می‌شوند اعلام شد که هزینه اجاره تجهیزات حرفه‌ای و به‌روز در قالب برآورد هزینه تولید فیلم‌ها از سوی فیلم‌سازان قرار خواهد گرفت.

معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران ضمن اشاره به سفر دوم که به استان کرمانشاه صورت گرفت اضافه کرد: در این سفر نیز جلساتی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه داشتیم که در خصوص جذب بودجه‌های فرهنگی نهادهای دولتی در جهت برگزاری جشنواره منطقه‌ای، تجهیز دفاتر و تولید فیلم حرفه توافقاتی حاصل شد.

آرش رصافی با اشاره به مشارکت پنجاه‌درصدی انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تولید فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای گفت: در این استان نیز مقرر شد که طرح‌های ارائه شده از سوی فیلم‌سازان با حضور بنده در استان و در قالب پیچینگ انتخاب و برای تولید معرفی شوند.

وی افزود همچنین مقرر شد در قالب تفاهم‌نامه سازمان سینمایی با استانداری‌های و حضور مدیر انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه در جلسات کمسیون و شورای این تفاهم‌نامه بخش‌هایی از این تفاهم‌نامه در خصوص برگزاری جشنواره منطقه‌ای که سال‌هاست در این استان برگزار نشده، تأمین تجهیزات آموزشی و تولید فیلم‌های سینمایی اول در استان کارشناسی و تنظیم شود.

رصافی در پایان صحبت‌های با اشاره به برگزاری جلسه با فیلم‌سازان در پایان این سفر و ارائه گزارش توافقات صورت گرفت افزود: مسائل و آسیب‌های عنوان شده از سوی فیلم‌سازان این استان نیز موردبحث و گفتگو قرار گرفت که بخش عمده‌ای از آن‌ها در پی اجرایی شدن این تفاهمات تا حد زیادی رفع خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2906