فیدان: به نقل از دبیرخانه دوره جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار شادمهر راستین، سعید عقیقی و خسرو سینا مسئولیت انتخاب ١٨٣ عنوان فیلم‌نامه ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را به عهده داشتند.

 

شادمهر راستین

متولد ۱۳۴۳ در تهران

فیلم‌نامه‌نویس

شادمهر راستین فارغ‌التحصیل مقطع فوق لیسانس معماری از دانشگاه تهران است. او اوایل ده‌ه ۷۰ دوره عالی فیلم سینمایی را در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی باغ فردوس گذراند. راستین سال‌ها به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی در مطبوعات فعالیت داشته است.

او فیلم‌نامه فیلم‌های سینمایی آفساید، زاگرس، چند روز بعد و آن مرد آمد را نوشته و در فیلم‌های امروز و به همین سادگی به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس با رضا میرکریمی همکاری کرده است. او همچنین فیلم‌نامه چند سریال و نمایش را نوشته یا در نگارش آن همکاری داشته است. راستین عضویت در هیات انتخاب سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هیات مدیره خانه سینما و شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران را در کارنامه خود دارد. وی از سال ١٣٨۴ تاکنون در دانشگاه هنر تدریس می کند.

 

سعید عقیقی

متولد ۱۳۴۹ در کرمانشاه

 فیلم‌نامه‌نویس، مدرس، منتقد و کارگردان سینما

عقیقی فیلم‌نامه فیلمهای سینمایی سایه‌های موازی، هفت پرده، شب‌های روشن و صداها را نوشته است. او همچنین فیلم تلویزیونی داستان دوست را نوشته و کاگردانی کرده است. عقیقی برای نگارش فیلم‌نامه شبهای روشن برنده جایزه جشن حافظ و همچنین نامزد دریافت جایزه از جشن خانه سینما بوده است.

سعید عقیقی تا کنون دوازده عنوان کتاب در زمینه‌های فیلم‌نامه، نقد فیلم و نقد فیلم‌نامه و نیز یک دفتر شعر منتشر کرده است. جدیدترین اثر او کتاب رازهای جدایی سینمای اصغر فرهادی (۱۳۹۶) میباشد. او موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب سینمایی تالیفی سال برای کتاب زیر پوست قصه‌ها (سینمای رخشان بنی‌اعتماد، ۱۳۹۵) شده است.

 

خسرو سینا

متولد ۱۳۵۰ مهاباد

نویسنده سینما، کارگردان تلویزیون و تئاتر

وی دانش‌آموخته کارگردانی تئاتر دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر (مطالعات سینما) از دانشگاه هنر تهران است. او عضو هیات علمی و مدیر گروه هنر دانشگاه آزاد اسلامی سنندج است.

سینا در زمینه‌های مختلف هنری از بازیگری تئاتر تا کارگردانی تئاتر و نگارش نمایشنامه و همچنین ساخت فیلم کوتاه مستند و نویسندگی و تهیه مجموعه‌های داستانی برای تلویزیون (شبکه سحر و زاگرس) و همچنین نوشتن مقالات متعدد فعالیت داشته و برای برخی از آثار موفق به دریافت جایزه و یا نامزد دریافت جایزه بوده است. او همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ در زمینه دوبله فیلم و سریال به زبان کردی در مقام مدیر دوبلاژ و دوبلور فعالیت داشته است. او پژوهش‌های بسیاری انجام داده و سه کتاب نیز در موضوع هنر و سینما منتشر کرده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=11153