فیدان: انیمیشن کوتاه «یال و کوپال» به کارگردانی شیوا صادق اسدی که حضور خود در جشنواره‌های بین‌المللی را با شرکت در بخش مسابقه جشنواره انیمیشن انسی به عنوان مهم‌ترین جشنواره انیمیشن در جان آغاز کرده است در ادامه در جشنواره‌هایی چون Tricky Women اتریش، درسدن آلمان، Sleepwalkers  استونی، بیلبائو اسپانیا، جشنواره مستند و انیمیشن لایپزیگ، انیمست رومانی، Cinequest  آمریکا، جیفونی، MONSTRA پرتغال، گوتنبرگ سوئد، Sommets du cinéma d’animation  کانادا، کات اوت فست مکزیک و جشنواره انیمیشن اتاوا حضور داشته است.

 این انیمیشن کوتاه به عنوان سومین ساخته صادق اسدی بعد از انیمیشن‌های کوتاه «بچه گربه» و «پدربزرگ» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در جمع ۴۲ فیلم کوتاه حاضر در بخش مسابقه سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بوسان رقابت خواهد کرد.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بوسان که از امسال وارد فهرست جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار هم شده است، به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در آسیا و جهان از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ آوریل برابر با ۴ تا ۹ اردیبهشت در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است فیلم کوتاه «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتر سال گذشته جایزه بزرگ این جشنواره را به دست آورده بود.

امیر پور خلجی به عنوان آهنگ‌ساز، چنگیر صیاد به عنوان صداگذار و محمد ناصری به عنوان تدوین‌گر در ساخت این انیمیشن کوتاه با شیوا صادق اسدی همکاری داشته‌اند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10546