برگزیدگان دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، شب گذشته ۱۴ اسفندماه در جریان برگزاری آیین اختتامیخ دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند.

 

مسابقه ملی:

بخش پویانمایی:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی بهترین فیلم پویانمایی به حسین صفار زادگان برای کارگردانی فیلم «قرمز» از استان تهران تقدیم شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی این بخش به سید محمدرضا خردمندان برای کارگردانی فیلم «مادر» از استان تهران تقدیم شد.

جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی و دیپلم افتخار این بخش به فیلم «تاروپود» به کارگردانی امیر هوشنگ معین از استان تهران تعلق گرفت.

 

بخش مستند:       

 در این بخش هیأت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی بهترین فیلم مستند را به فیلم «تک‌فرزندی» به کارگردانی محمدحسن فلاح از استان تهران تقدیم کرد.

احسان معصوم کارگردان فیلم «اثر» از استان قزوین دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی این بخش را کسب کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی به مهدی شاهسواری از استان تهران برای فیلم «درخشش» اهدا شد.

 

بخش داستانی:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریالی بهترین فیلم داستانی به فیلم «رهایی» به کارگردانی امیرعلی دریکوند از استان خوزستان اهدا شد.

بیژن اعرابی از استان تهران  برای کارگردانی فیلم «شتابزده»، دیپلم افتخار و جایز نقدی ۴۰ میلیون ریالی را کسب کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی این بخش به سید محمدرضا خردمندان برای کارگردانی فیلم «گزارشگر» اهدا شد.

 

بخش دستاوردهای فنی و هنری:

هیأت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی را به محمدحسین فلاح برای فیلم داستانی «ایرانی بخریم» از استان تهران تقدیم کرد.

همچنین مقداد اخوان از استان تهران برای فیلم انیمیشن «زمین روباه» لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی این بخش را کسب کرد.

 

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران:

در این بخش از علی عرفان فرهادی از استان تهران برای کارگردانی فیلم داستانی «خویش انداز» با اهدای لوح تقدیر و دو سکه بهار آزادی تقدیر صورت گرفت.

 

جایزه بزرگ جشنواره:

احمد تیموری از استان اصفهان برای کارگردانی فیلم داستانی «دیوارکشی» دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی این بخش را به خود اختصاص داد.

 

بخش مسابقه بین‌الملل:

در بخش انیمشین؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره به فیلم «one day in july» به کارگردانیhermes mangilaro  از کشور اسپانیا اهدا شد.

در بخش مستند، هیأت داوران جایزه این بخش را به julii suares برای فیلم «the return of the souls» از کشور ایتالیا اهدا کرد.

جایزه بخش داستانی بین‌الملل به Akilesh kathamuthu از کشور هندوستان برای فیلم «the moment» اهدا شد.

 

جایزه ویژه دبیر جشنواره:

در این بخش از مهدی علی بیگی کارگردانی فیلم انیمیشن «این‌رو اون‌رو» از استان تهران، سید احسان باقری کارگردان فیلم مستند «قطره دریاست اگر با دریاست» از استان تهران و علی کیوان کارگردان فیلم داستانی «سرباز» از استان خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ ۳۰ میلیون ریال تقدیر شد.

 

جایزه حمایتی باشگاه فیلم سوره:

در این بخش فیلم داستانی «چراغ‌های رابطه» به کارگردانی مجتبی حیدری از استان تهران و امید میرزایی از استان کرمان برای کارگردانی فیلم داستانی «تاروپود» لوح تقدیر و جایزه حمایتی این بخش را گرفتند.

قرار است؛ تا از تولیدات آینده این فیلم‌سازان جوان در چارچوب سیاست‌های کلی باشگاه فیلم سوره حمایت شود.

گفتنی است؛ دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه ۹۴ در پردیس سینما آزادی و مراسم اختتامیه آن ۱۴ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2591