آیین پایانی دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی چهارشنبه ۲۸ مرداد با حضور رییس سازمان سینمایی کشور با معرفی نفرات برتر در سالن شهید عباس پور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از ایرنا این جشنواره در دو بخش اصلی و سبک زندگی برگزار و درمجموع ۴۶ فیلم پس از اکران داوری شد.

هیات داوران در بخش اصلی هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم این بخش ندانست و جایزه دوم این بخش به سعید نجاتی برای کارگردانی فیلم «صراحی» شامل دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال اهدا شد.

همچنین جایزه سوم بخش یادشده شامل دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵ میلیون ریال به آقای مهدی سیم ریز برای کارگردانی فیلم «چمدان» اعطا شد.

این گزارش می‌افزاید: جایزه ویژه هیات داوران نیز به سعید سلمان روغنی برای کارگردانی فیلم «درهای نزدیک» شامل دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون اهدا شد.

در بخش سبک رضوی جایزه بهترین فیلم به‌طور مشترک شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به رضا فهیمی برای کارگردانی فیلم کوتاه «کودکان ابری» و سعید روستایی برای کارگردانی فیلم «از طرف آن‌ها» اعطا شد، هیات داوران در این بخش جایزه دوم را به فیلمی اهدا نکرد.

دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به امیر توده روستا برای کارگردانی فیلم «جای من رو توی اتاق بنداز»، رضا جمالی برای فیلم‌نامه فیلم «عروسی مسلم»، داوود رحمانی برای فیلم‌برداری فیلم کوتاه «سه سال و سه ماه و دو روز» و مهرداد حسنی برای فیلم «سکوت» اعطا شد.

در بخش مستند هم هیات داوران با تقدیر از فاطمه طوسی به خاطر فیلم «می لا دو» و دیپلم افتخار سومین اثر برتر جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به فیلم «سپیده» به کارگردانی عباس سندی اهدا کرد.

دیپلم افتخار دومین اثر برتر جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به فیلم «دست به مهره» به کارگردانی سید وحید حسینی و تندیس طلایی و دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به‌عنوان اثر اول به فیلم مستند «بخشش مریم» به کارگردانی مهدی شعبانی اعطا شد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به فیلم «شکاف» به کارگردانی محمدرضا مجلسی اهدا شد.

دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی ۲۵ مردادماه در استان یزد آغاز شده بود و امروز با معرفی برترین‌های به کار خود پایان داد.

۵۳۱ فیلم به دبیرخانه دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در استان یزد ارسال شده بود که ۴۶ فیلم توسط هیات انتخاب به مرحله داوری رسید.

این فیلم‌ها در دو بخش اصلی و سبک زندگی پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۸ اثر در بخش مستند، هفت فیلم در بخش داستانی و ۲۱ مورد هم سبک زندگی انتخاب شده بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=997