با وجود گفته‌های مدیران سینمایی در خصوص توجه به عرضه جهانی فیلم کوتاه و یافتن بازارهای جدید، filmfreeway بزرگ‌ترین وب‌سایت عرضه جهانی فیلم بدون هیچ دلیلی فیلتر شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، filmfreeway بزرگ‌ترین مرجع جشنواره‌های فیلم در جهان به شمار می رود که در چند سال گذشته به مهم‌ترین وب‌سایت ارسال فیلم به جشنواره‌های جهانی تبدیل شده است. اطلاعات جامع، امکانات فراوان و بسیار ساده برای ثبت نام و ارسال فیلم، ارتباط مستقیم با درصد قابل توجهی از جشنواره‌های هنری در سراسر جهان و امکانات بسیار متنوع و کامل برای گردانندگان جشنواره‌ها باعث شده است تا بسیاری از فیلم‌سازان، پخش کننده‌های حرفه‌ای و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از بستر این وب‌سایت استفاده کنند.

filmfreeway در کنار imdb بانک اطلاعاتی فیلم جهان و vimeo وب‌سایت بارگذاری و اشتراک گذاری تخصصی ویدئو از جمله مهم‌ترین ابزارهای هر فیلم‌ساز و فعال سینمایی در خصوص عرضه بین‌المللی فیلم است که هر سه در ایران بدون هیچ دلیلی فیلتر هستند. حتی با توجه به محتوای این وب‌سایت‌ها و فضای کاملا تخصصی‌شان به ندرت با محتوایی خارج از قوانین کشورمان در روی این وب‌سایت‌ها مواجه می‌شویم که فیلتر بودن این وب‌سایت‌ها را به پدیده‌ای سوال برانگیز بدل می‌کند.

این وب‌سایت‌ها در شرایطی در ایران فیلتر هستند که اهمیت عرضه آثار ایرانی خصوصا در حوزه سینما و فیلم کوتاه مقوله‌ای است که حتی مدیران ارشد سینمایی و سازمان سینمایی به وضوح و بارها به اهمیت توجه و گسترش آن اشاره کرده‌اند. حتی اخیرا نهادهایی چون انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سوی سازمان سینمایی موظف به یافتن بازارهای داخلی و جهانی برای عرضه تولیدات خود و کسب درآمد و تامین بودجه تولیدات آینده خود از این مسیر شده‌اند.

امیدواریم سازمان سینمایی با ورود به این مسئله و انجام رایزنی‌های لازم امکان دستری دوباره به این وب‌سایت‌ها را برای فیلم‌سازان جوان کشورمان فراهم کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8288