مستندهای کوتاه تمرین مدارا ساخته ابراهیم سعیدی نژاد و  گام‌های یک دست ساخته کیومرث صمدی به بخش مسابقه نخستین جشنواره فیلم‌ «معلولیت» هند راه یافتند.

به گزارش فیدان وب سایت تخصصی فیلم کوتاه، مستند کوتاه «تمرین مدارا» در اولین حضور بین‌المللی به جشنواره فیلم «معلولیت» راه یافته و در بخش مسابقه مستند با فیلم هایی از هند، آلمان، اسپانیا، فرانسه و … به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره بین‌المللی معلولیت هند توسط دپارتمان توانمندسازی معلولین هند با مشارکت وزارت دادگستری و دولت هند راه اندازی شده است و هدف آن به رسمیت شناختن روحیات افراد معلول و باز کردن درهای سینما به روی این افراد و ترویج آگاهی در مورد قدردانی از زندگی، داستان‌ها و هنر معلولین است. این جشنواره فیلم‌ها را در سه بخش بلند، مستند و کوتاه به رقابت می‌گذارد و در نهایت در هر بخش جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به برگزیدگان اعطا خواهد کرد. اولین دوره این جشنواره با شعار «معلولیت تنها یک حالت است» از ۱ تا ۳ دسامبر هم‌زمان با روز جهانی معلولین در حیدرآباد هند برگزار خواهد شد.

همچنین مستند کوتاه «گام‌های یک دست» ساخته کیومرث صمدی نیز در بخش مسابقه فیلم‌های مستند جشنواره حضور خواهد داشت.

برخی از عوامل فیلم تمرین مدارا عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان، تصویربردار و تدوینگر: ابراهیم سعیدی نژاد، صدا: محسن فرهادی، راوی: شمس رضوی، آهنگساز: فرخزاد لایق، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان اهواز.

پخش بین‌المللی مستند کوتاه تمرین مدارا را فیدان فیلم بر عهده دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1825