سی فیلم‌ساز ایرانی در شرت فیلم کرنر کن ۲۰۱۶ فرصت معرفی آثار خود به پخش‌کننده‌ها و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه را خواهند داشت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، شرت فیلم کرنر بخشی از بازار فیلم جشنواره کن است که هرساله هزاران فیلم کوتاه در قالب آن به پخش‌کنندگان، محققان و علاقه‌مندان به حوزه فیلم کوتاه معرفی می‌گردد. گفتنی است در این دوره جشنواره کن ۲۲۸۵ فیلم کوتاه از سراسر جهان ثبت شده است که دراین‌بین نام ۳۰ فیلم کوتاه ایرانی به چشم می‌خورد.

فیلم‌های کوتاه «عشق» به کارگردانی ماهور مجلسی، «لکه‌ها» به کارگردانی سارا کوزه چیان، «کنج» به کارگردانی چاوش هنرآموز، «زن بودن» به کارگردانی محمدرضا رسولی، «قضیه مامان سوری» به کارگردانی حسین هجرتی، «پروانه» به کارگردانی مجید اصلانی، «زمستان است» به کارگردانی سپیده میر حسینی، «پنجره‌های روبه‌رو» به کارگردانی عماد ابوعطا، «اکسیدان» به کارگردانی عباس نظام دوست، «درخت آبی» به کارگردانی پوریا اشتهاردی، «گناه» به کارگردانی رامین اکبرپور، «درد» به کارگردانی علی عسگری، «ریختگری» به کارگردانی مسیحا ابوعلی، «ردپا» به کارگردانی زاهد ملکی، «لباس شب» به کارگردانیم. ک چناری، «قرمز» به کارگردانی حامد صیامی، «ریشه‌ها» به کارگردانی هستی سعدی، «کایه» به کارگردانی کیوان محسنی، «آن‌سوی پایان» به کارگردانی عرشیا زرین کاسه، «آیینه» به کارگردانی طاهره احمدی شاد و آیدین افتخاری، «بدون بلیط» به کارگردانی صبا قاسمی، «باهر، ذهن او» به کارگردانی حسن آخوند پور، «H+» به کارگردانی محمدرضا رضایی، «اتاق شماره ۱۳» به کارگردانی مهدیه طوسی و میثم عقابی، «پیرمرد و دریا» به کارگردانی علی فراش بند و محمدرضا گودرزی، «صلح سرخ» به کارگردانی رحیم طوفان، «میراث» به کارگردانی عباس خسروجردی و منیژه سراج، «اتاق» به کارگردانی بنیامین هفت لنگ، «درد مشترک» به کارگردانی هستی محمدی، و «متأسفانه» به کارگردانی شاهرخ دلکو سی فیلم کوتاه ایرانی هستند که در شرت فیلم کرنر کن ۲۰۱۶ ثبت‌نام کرده‌اند.

در مطلبی که به‌زودی در فیدان منتشر خواهد به قوانین، شرایط، ویژگی‌ها و مواردی که بعد از ثبت شدن فیلم کوتاهی در این بخش از بازار فیلم کن باید رعایت شود پرداخته خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2791