ششمین قسمت برنامه «فیلم کوتاه» با ادامه میزگرد حضور فیلم کوتاه در جشنواره فجر و ماجرای نامه سرگشاده ۳۰۰ فیلم‌ساز فیلم کوتاه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، برنامه تلویزیونی «فیلم کوتاه» که با طراحی و تهیه‌کنندگی عماد خدابخش از شبکه مستند روی آنتن می‌رود، هفته گذشته با محوریت میزگردی با موضوع بودن و یا نبودن فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر با حضور چهره‌هایی چون مجید برزگر، شهرام مکری، محسن امیر یوسفی و کریم لک‌زاده روی آنتن رفت.

پخش قسمت اول این میزگرد و بحث‌هایی که پیرامون دلایل حذف فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر مطرح شد، چند روز بعد فیلم‌سازان این عرصه را بر آن داشت که بیش از ۳۰۰ تن از آن‌ها با انتشار نامه‌ای سرگشاده از رئیس سازمان سینمایی تقاضا کنند تا بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بازگردد.

این هفته در قسمت ششم «فیلم کوتاه» بخش دوم این میزگرد روی آنتن خواهد رفت. همچنین عوامل این برنامه پس از انتشار نامه، سراغ فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رفته‌اند و او پذیرفته با حضور در مقابل دوربین برنامه درباره بحث حضور فیلم کوتاه در جشنواره فجر و بودجه مختص این موضوع توضیحاتی را ارائه کند.

مجری این برنامه کاوه قهرمان از فیلم‌سازان باسابقه فیلم کوتاه خواهد بود که به گفتگو با امیر شهاب رضویان پیرامون ماهیت فیلم کوتاه خواهد نشت. پخش بخش‌های فیلم کوتاه «اتاق گریم» به کارگردانی حسین نمازی و مصاحبه با وی، پخش بخش‌هایی از پشت‌صحنه فیلم کوتاه «من قدیمی هستم» به کارگردانی عادل تبریزی و ایران انتظام و همچنین بخش اخبار فیلم کوتاه از دیگر بخش‌های ششمین قسمت برنامه تلویزیونی «فیلم کوتاه» خواهد بود.

ششمین قسمت از برنامه «فیلم کوتاه» سه‌شنبه هشتم دی ساعت ۲۲ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و بازپخش آن چهارشنبه نهم دی ساعت ۹:۳۰ و جمعه یازدهم دی ساعت ۲۰ خواهد بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2095