انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) در این دوره با شیوه‌ای جدید بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را انتخاب خواهد کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) پس از برگزاری موفق رأی‌گیری از تماشاگران برای انتخاب بهترین فیلم جشنواره سال قبل، امسال نیز مسؤولیت انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برعهده دارد. ایسفا پس از برگزاری چندین جلسه مشورتی و براساس پیشنهادات برخی از فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران، شیوه رأی‌گیری جدیدی را به‌کار می‌برد و امیدوار است امسال نیز با همکاری تماشاگران، فیلم‌سازان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه، این رأی‌گیری با دقت انجام شود.

در روش ارزیابی امسال، هر تماشاگر در ابتدای هر سانس، برگه رأی خود را که حاوی نام همه فیلم‌های به نمایش درآمده در همان سانس خواهد بود، دریافت کرده و  پس از تماشای فیلم‌ها و در هنگام خروج می‌تواند به یک یا تمامی فیلم‌های دیده شده رای دهد. درعین‌حال هر تماشاگر می‌تواند رأی خود به فیلم مورد نظرش را درجه‌بندی کرده و در صندوق خوب یا متوسط بیاندازد.

برای آشنایی با روش رأی‌گیری برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌توانید دستور‌العمل زیر را مطالعه کنید:

  1. برگه‌های رأی تنها در هنگام ورود به سالن و قبل از آغاز نمایش فیلم‌ها در هر سانس توزیع می‌شود.
  2. پس از تماشای فیلم‌ها و در هنگام خروج از سالن، برگه‌ی رأی خود را می‌توانید در یکی از سه صندوق‌ مشخص شده با عنوان  «خوب»، «متوسط»، «هیچکدام» بیاندازید.
  3. نام تمام فیلم‌های به نمایش درآمده در یک سانس روی برگه‌ی رأی شما نوشته شده است؛ شما می‌توانید نام فیلم یا فیلم‌های مورد نظر خود را از روی خط تا جدا کرده و در یکی از صندوق‌های «خوب» یا  «متوسط» بیاندازید و  درصورتی که فیلم یا فیلم‌هایی را در همان سانس نپسندیده‌اید، برگه‌ی رأی خود یا نام فیلم‌های باقی‌مانده را در صندوق هیچکدام بیاندازید.
  4. برای جلوگیری از ازدحام در چند نقطه از مسیر خروج از سالن، صندوق‌های رأی قرار خواهد گرفت.
  5. از زمان پایان نمایش فیلم‌ها در هر سانس تنها تا حدود نیم ساعت، فرصت رأی‌گیری برای آن سانس فراهم بوده و پس از آن، برگه‌های رای از داخل صندوق‌ها جمع‌آوری خواهند شد.
  6. برگه‌های رأی سانسی که در غیر این زمان در صندوق‌ها ریخته شود مخدوش بوده و محاسبه نخواهد شد.
  7. با توجه به  ظرفیت یکسان سالن‌های نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ملی ، برای هر سانس، تعداد برگه رأی به شکل مساوی توزیع خواهد شد.
  8. برای سانس‌هایی که بطور همزمان فیلم‌ها را نمایش می‌دهند تعداد برگه‌ی رأی افزایش نخواهد یافت.
  9. در پایان هر روز ۵ فیلمی که بالاترین رأی را از تماشاگران بدست آورده‌اند، بدون اولویت اعلام خواهند شد.
  10. فیلمی که در مجموع دو نمایش خود، بالاترین امتیاز از مجموع آرا (خوب و متوسط) را دریافت نماید، به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب خواهد شد. هر رأی خوب ۲ امتیاز و هر رأی متوسط ۱ امتیاز خواهد داشت.
  11. برگه‌ای که در هنگام ورود به سالن تحویل شما می‌شود، فقط متعلق به شماست. لطفا برای کسب نتیجه‌ی دقیق، آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری برابر با ۱۷ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=8790