آکادمی علوم و فنون سینمایی آمریکا نام ۱۰ فیلم کوتاه و ۱۰ انیمیشن کوتاه را در لیست نهایی آثار واجد شرایط برای کسب اسکار قرار داد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم‌های کوتاه منتخب دریافت جایزه اسکار از میان ۱۴۴ فیلم کوتاه و انیمیشن‌های کوتاه از میان ۶۰ انیمیشن ورودی انتخاب شدند. در نهایت از میان ده فیلم مورد نظر، ۵ نامزد نهایی برگزیده خواهند شد.

فیلم‌های کوتاه «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، «بیشتر از دو ساعت» به کارگردانی علی عسگری و انیمیشن کوتاه «استریپی» به کارگردانی بابک نکویی و بهنود نکویی از ایران نیز در میان ۱۴۴ فیلم کوتاه و ۶۰ انیمیشن اولیه جای داشتند اما متاسفانه نتوانستند در میان منتخب‌های مرحله بعد قرار بگیرند.

نکته جالب در بین ۱۰ فیلم کوتاه این مرحله حضور فیلم کوتاه «همه چیز درست خواهد شد» به کارگردانی پاتریک وول‌رت است. این فیلم چند روز پیش موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از بخش مسابقه بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شد.

ده فیلم کوتاه راه‌یافته به اسکار عبارت‌اند: «آوه ماریا» به کارگردانی باسیل خلیل، «شکارچی بد» به کارگردانی سهیم عمر خلیفا، «تا آن موقع» به کارگردانی فیلیپ برنینک‌مایر، «برخلاف بذر» به کارگردانی گرت دانت-‌آلکوسر، «روز اول» به کارگردانی هنری هیوز، «همه چیز درست خواهد شد» به کارگردانی پاتریک وول‌رت، «مردان آزاد» به کارگردانی کوآ بون-لیپ، «شوک» به کارگردانی جیمی داناهیو، «لکنت‌دار» به کارگردانی بنجامین کلیری، «نور زمستان» به کارگردانی جولین هیگیس.

اما ده انیمیشن کوتاه مدعی اسکار هم از این قرارند: «داستان خرس» به کارگردانی گابریل اوسوریو، «صورت ماشینی» به کارگردانی کلود کلوتیه، «اگر خدا بودم…» به کارگردانی کوردل بارکر، «عشق در زمان دیوانگی مارس» به کارگردانی ملیسا جانسون، «خانه من» به کارگردانی فوئونگ مای نگوین، «شیئی در حال استراحت» به کارگردانی ست بویدن، «پیش‌درآمد» به کارگردانی ریچارد ویلیامز، «ابرگروه سانجای» به کارگردانی سانجای پاتل، «ما نمی‌توانیم بدون هستی زندگی کنیم» به کارگردانی کونستانتین برونزیت، «جهان فردا» به کارگردانی دان هرتزفلت.

نامزدهای نهایی هشتاد و هشتمین مراسم اسکار روز چهاردهم ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ معرفی شده و در مراسم اسکار در روز بیست و هشتم ماه فوریه نیز برگزیده‌های اصلی معرف می‌شوند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1880