فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی برنده جایزه برگزیده ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم پاچوکا مکزیک شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از وب‌سایت سفارت ایران در مکسیکوسیتی، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پاچوکا در ایالت ایدالگوی مکزیک با انتخاب برگزیدگان به کار خود پایان داد. در بخش نگاهی به دنیا فیلم ایرانی فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی برنده جایزه ویژه این جشنواره بین‌المللی شد.

در این جشنواره بیش از ۱۳۶۶ فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن ساخته فیلم‌سازان جوان از ۹۵ کشور شرکت کردند. ۲۲۲ فیلم به مرحله رقابت رسیدند. ده فیلم از جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره حضور یافتند که هفت فیلم به رقابت نهایی راه یافتند. این جشنواره از تاریخ ۲۶ ژوئن تا ۱ جولای برابر با ۵ تا ۱۰ تیر ماه در ایالت ایدالگو مکزیک جریان داشت.

در مراسم اختتامیه  این جشنواره  وزیر فرهنگ ایالت ایدالگو و شهردار پاچوکا و همچنین محمدتقی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از برگزارکنندگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم پاچوکا از اینکه سینماگران جوان ایران در این جشنواره حضور چشمگیری داشتند و از برندگان برتر این جشنواره شدند، ابراز خرسندی کرد و گفت سینمای ایران دارای جایگاه مهمی در جهان است و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. وی ترغیب سینماگران جوان برای تولید آثار فاخر و انسانی را ضروری دانست و گفت امیدوار است همکاری سینماگران ایرانی و مکزیکی برای معرفی فرهنگ دو کشور و تلاش برای ارتقای صلح و دوستی در جهان افزایش یابد.

برگزار کنندگان این جشنواره از سینمای ایران به عنوان یکی از برجسته‌ترین سینماهای دنیا یاد کردند و حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره را نشانی از کیفیت بالای این جشنواره قلمداد کردند.

ده فیلم کوتاه «خوابگرد» به کارگردانی بهنام عافیت، «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی، «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی، «از حسکه با عشق» به کارگردانی محمد فراهانی، «بدون نام» به کارگردانی امیر کرمی و «مردی که یادش رفت نفس بکشد» به کارگردانی سامان حسین‌پور، در بخش انیمیشن کوتاه، «آبی» به کارگردانی مریم فرح‌زادی، در بخش فیلم کوتاه در ژانر وحشت، «Self…Less» به کارگردانی مشهود محسنیان، «آن شب باران می‌بارید» به کارگردانی محمدمهدی باقری و «لبخند» به کارگردانی هژار نورانی در این جشنواره حضور داشتند.

 

 

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=7326