فیدان: «مجید موثقی» برای داوری فیلم‌های جشنواره «Vision de Réel» به شهر نیون می رود.«Inter-Film» که دراکثر جشنواره‌های الف دنیا یک تیم داوری مستقل دارد، امسال از «مجید موثقی» فیلم‌ساز ایرانی ساکن سوئیس برای قضاوت آثار این جشنواره دعوت به عمل آورده است! جایزه پنج هزار فرانکی «اینتر فیلم» به فیلمی معناگرایانه تعلق می‌گیرد که قادر است به اعماق وجود انسان نفوذ کند.

جشنواره فیلم «Vision de Réel» از تاریخ ۱۳ تا ۲۱ ماه آوریل در شهر نیون سوئیس برگزار می شود و موثقی به همراه داورانی ازهلند، آلمان و سوئیس به تماشای هفده فیلم «بخش رقابت بینالملل» می‌نشیند که آثار فیلم‌سازان مشهوری چون کریستین فِرای (سازنده فیلم عکاس جنگ و کاندید اسکار) و آدینا پینتیلی (برنده خرس طلایی برلیناله امسال) در این بخش دیده می‌شود. جشنواره «Vision de Réel» به پنجاه سال پیش توسط موریس د‌ِ هادلن تاسیس شد، او مدیر جشنواره‌های فیلم «ونیز، برلین و لوکارنو» نیز بوده است.

در حال حاضر مدیریت هنری آن بر عهده خانم اِمیلی بوژِس است که یکی از مهمترین و مشهورترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان سینما به شمار می آید.

تا به امروز از«مجید موثقی» داوری و برگزاری ورکشاپ‌های گوناگونی در شهرهای مختلف ایران، مسکو، باتومی، مزار شریف، تورنتو و داکا را برعهده داشته است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10859