فیدان: مستند کوتاه «نابغه‌ای که اسب سواری نمی‌دانست» به کارگردانی صادق سامره‌ای آماده نمایش شد. این مستند کوتاه درباره شاهرخ غیاثی، نقاش، مجسمه‌ساز، شاعر و بازیگر ایرانی که در کرمانشاه به دنیا آمد. وی در زمینه‌های متنوعی از بازیگری سینما و نقاشی تا مجسمه‌سازی و شعر فعالیت داشته است. شرکت در پروژه «خانه کلنگی» او را در لیست ۱۰۰ هنرمند معاصر که بر جامعه خود تاثیر گذار بوده‌اند در فهرست بنیادهای هنری غربی قرار داده است. غیاثی در ۵ فیلم سینمایی بازی کرده است که آخرین آن‌ها فیلم «فصل پنجم» به کارگردانی رفیع پیتز و نویسندگی استاد بهرام بیضایی بود. این پروژه آخرین کار و آخرین لحظات زندگی وی نیز بود چرا که سقوط از اسب سر صحنه فیلمبرداری و مرگش پایانی بود که در سال ۱۳۷۵ رقم خورد. این مستند با مراجعه به دوستان غیاثی و استناد به آثار و تصاویر آرشیوی، نوعی احضار گذشته است در امروز فراموشی.

صادق سامره دانش آموخته  سال ۱۳۸۳ انجمن سینمای جوانان کرمانشاه است که کارگردانی چهار عنوان مستند کوتاه از جمله «شاه ماران» به تهیه کنندگی مشترک شبکه مستند سیما و انجمن سینمای جوان کرمانشاه را بر عهده داشته است. وی کارشناس ارشد ادبیات فارسی است و اغلب فیلمهایش در خصوص آیینها و مراسم فلکلور در منطقه کرمانشاه است.

دیگر عوامل این مستند کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: صادق سامره، تصویربردار: سرمد شیری، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: پوریا فرهادی، مدیر تولید: عاطفه کریمی، مشاور تجسمی: محمود محمودی.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12604