علی غیاثی ندوشن دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: علاقه‌مندان تا ۱۰ تیرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی ارسال نمایند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، این جشنواره باهدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره و بهره‌گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره با اعلام اینکه همه آثار جشنواره باید در راستای اهداف جشنواره و در قالب یکی از موضوعات ارزشی و دینی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی باشد اظهار داشت: موضوعات جشنواره یازدهم با عناوین«فرهنگ رضوی» شامل احادیث، حکمت‌ها، داستان‌ها، پیام‌های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی، یاران و خادمان امام، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و… و موضوع «سبک زندگی رضوی» شامل کلیه آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی جلوه‌ای از مفاهیم دینی، اسلامی، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی را ارائه نماید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بخش‌های مسابقه جشنواره را در دو گروه بخش داستانی کوتاه و بخش مستند کوتاه عنوان کرد و افزود: بخش‌های جنبی جشنواره نیز شامل برگزاری بخش‌های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه تخصصی و نشست‌های پژوهشی است.

این مقام مسئول جوایز جشنواره را شامل تندیس طلایی به همراه ۶ دیپلم افتخار به فیلم‌های منتخب برشمرد و گفت: حداکثر زمان فیلم‌های کوتاه بخش داستانی و مستند ۴۰ دقیقه و باید تولید سال ۹۳ به بعد بوده و یا در دوره‌های گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3487