با همکاری علی عسگری و فیدان هفت فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره زوبروفکا به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، علی عسگری که کارگردانی فیلم‌های کوتاه موفقی چون «بیشتر از دو ساعت»، «بچه» و «سکوت» را در کارنامه خود دارد به عنوان یکی از اعضای هیات داوران یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه زوبروفکای لهستان در کنار داورانی از لهستان، نیوزلند، لتونیا و مجارستان به داوری فیلم‌های این دوره جشنواره خواهد پرداخت.

وی همچنین با همکاری هادی علی‌پناه سردبیر وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه فیدان هفت فیلم کوتاه ایرانی را در قالب نمایش ویژه‌ای با عنوان «صدای تازه ایران» و در یادبود عباس کیارستمی فیلم‌ساز فقید ایرانی برنامه‌ریزی کرده است.

گفتنی است اسامی این فیلم‌های کوتاه که روز ۸ دسامبر برابر با ۱۸ آذر ماه به نمایش درخواهند آمد عبارتند از: «قمارباز» به کارگردانی کریم لک زاده، «بیماری» به کارگردانی میلاد و سجاد ستوده، «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی، «کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، «آرام» به کارگردانی فرشته پرنیان، «خانم گل میخکی» به کارگردانی سارا طبیب زاده و «روشویی» به کارگردانی جابر رمضانی

در متن معرفی این نمایش ویژه آمده است: امسال سینمای جهان سینماگر بزرگی را از دست داد. سینماگری که عمرش را وقف گسترش زبان سینما و آمیختن آن با روح زندگی کرد. سینماگری که تجربه کردن و آموختن آن تجربه‌ها را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌داد. عباس کیارستمی نمونه‌ای نادر از هنرمندانی بود که نه تنها خودشان، هنرشان و اطرافیانشان، بلکه تمامی بشریت را به پیش راند. و حالا به نظر ما بهترین کار برای پاس داشتن او و میراثش نه مویه کردن و نه حتی محدود ماندن به دیدن چندباره آثارش است! بهترین کار استقبال کردن از میراثی است که برجای گذاشته. فیلم‌هایی از سینماگرانی جوان که مستقیم و غیرمستقیم از او آموخته‌اند. صداهایی تازه از سینمای ایران که طنین صدای کیارستمی را در خود آمیخته دارند. او درون همه این فیلم‌ها ست و از دریچه این فیلم‌ها به ما نگاه می‌کند. شما را دعوت می کنیم به دیدن میراث کیارستمی بزرگ. علی عسگری و هادی علی پناه (فیدان)

یازدهمین دوره این جشنواره ۷ تا ۱۱ دسامبر برابر با ۱۷ تا ۲۱ آذر در لهستان برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4953