اعضای هیأت داوران بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مشخص شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ «آندره بدنارک» از لهستان، «ماتیاس‌فلوگه» از آلمان، «سیگو تونو» از ژاپن، خانم «چانگ‌یوک‌موئیو» از چین و «علیرضا شجاع‌نوری» از ایران به‌عنوان اعضای هیأت داوران بخش بین‌الملل معرفی شدند.

بر اساس این گزارش مشخصات هیأت داوران بخش بین‌الملل به شرح زیر است:

آندره ‌بدنارک: پروفسور و استاد فیلم‌سازی در مدرسه ملی فیلم، تلویزیون و تئاتر «لودز» در لهستان و استاد مدعو در دانشگاه‌هایی نظیر آج هیل و اورمزکرک انگلستان است. تحصیل در رشته کارگردانی فیلم از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ در مدرسه لودز و سپس اشتغال به فیلم‌سازی بلند، مستند و فعالیت در استودیوی فیلم و تلویزیون ملی لهستان، کارگردانی ۲۵ فیلم مستند و ۵ تئاتر تلویزیونی و همچنین اخذ مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی فیلم و سپس دکتری از دیگر فعالیت‌های بدنارک است. وی از ۱۹۷۴ تدریس رشته‌های کارگردانی و ساختار دراماتیک فیلم در گروه کارگردانی و گروه تولید مدرسه فیلم، تئاتر و تلویزیون لودز را آغاز کرد و همچنین دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی نیز بوده است. داوری چندین جشنواره بین‌المللی فیلم در تهران، هنگ‌کنگ، تایپه، بخارست، رم، استانبول، «دراما» یونان و … ازجمله دیگر فعالیت‌های آندره بدنارک است.

ماتیاس‌فلوگه: متولد ۵ فوریه ۱۹۵۲ در «مکلنبورگ» بخش شرقی آلمان است. وی سردبیر مجله نویسنده آزاد و گرداننده نمایشگاه‌های هنری در برلین، عضو سازمان بین‌المللی منتقدان هنر و نایب‌رئیس گروه آلمان بوده است. وی همچنین ناشر و سردبیر مجله و عضو هیأت انتخاب، داوری و هیأت مشاوره و عضویت در هیأت داوران در شهر بن، کمیته جمع‌آوری دولت فدرال، هیأت داوران در برلین، عضو منتخب، نایب‌رئیس و مدیر گروه آکادمی هنرهای برلین بوده است. نویسندگی به‌صورت مستقل و گرداننده نمایشگاه در موزه‌های مختلف ازجمله موسسه روابط خارجی و نماینده دپارتمان هنرهای تصویری این مؤسسه، دریافت‌کننده نشان صلیب شوالیه از جمهوری لهستان از دیگر سوابق او است. وی از سال ۲۰۱۲ رئیس دانشگاه هنرهای زیبای درسدن است.

 

سیگو تونو: در سال ۱۹۶۸ در «تاکارازوکا»، ژاپن به دنیا آمد و در رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه «پپرداین» ایالات‌متحده آمریکا (۱۹۸۷-۱۹۹۱) به تحصیل پرداخت. وی پس از سه سال زندگی به‌عنوان هنرجو در کلرمونت  ــ فراند، فرانسه، فیلم کوتاه «ایچیگو ایچی» را در لس‌آنجلس کارگردانی کرد که در ۱۹۹۸ در میان فیلم‌های انتخابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه توکیو قرار گرفت. پس از همکاری در تولید دو فیلم در هالیوود، برای نوشتن نمایش رادیویی خودش به ژاپن بازگشت. او همچنین عضو کمیته جشنواره اروپایی «اوساکا» بوده است و از سال ۲۰۰۰ به‌عنوان مدیر جشنواره فیلم «شورت شورتس» (توکیو)، که تبدیل به بزرگ‌ترین مانیفست فیلم‌های کوتاه در ژاپن شده، فعالیت کرده است. تونو همچنین از سال ۲۰۰۳ عضو مؤسس و مدیر بخش آسیایی جشنواره «شورت شورتس» که به حمایت از فیلم‌های آسیایی می‌پردازد، بوده است.

خانم چانگ‌یوک‌موئیو (جیپسی): جیپسی سال‌ها به سردبیری پروژه‌های داخلی و خارجی مشغول بوده و از ۱۹۹۶ به سمت استاد تدوین فیلم در آکادمی هنرهای نمایشی هنگ‌کنگ منصوب شده است. تجربه فراگیر تدریس او شامل تدوین، مستندسازی، تولید فیلم کوتاه و مشاوره و راهنمایی پروژه‌های فیلم‌سازی پایان‌نامه است. درعین‌حال او در گروه‌های فیلم‌سازی مستقل فعالیت می‌کند و به‌عنوان مشاور تولید یا مشاور تدوین در بسیاری از فیلم‌های مستقل مشارکت دارد. جیپسی همچنین به عضویت در هیأت داوری بسیاری از فستیوال‌های داخلی و خارجی ازجمله فیلم‌های دانشجویی جشنواره کلرمونت فراند در فرانسه، جشنواره بین‌المللی دانشجویی فیلم و تلویزیون مدیا اسکول در لهستان، در چین و جشنواره فیلم کوتاه موج نو در هنگ‌کنگ دعوت شده است.

علی‌رضا شجاع‌نوری: متولد ششم تیرماه ۱۳۳۴ در شیراز است. وی تحصیل‌کرده رشته زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و رشته بازیگری از دانشگاه دیستریکت کلمبیا امریکا، همچنین زبان ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری عضو شورای راهبری سینمای کودک و نوجوان، طراحی و راه‌اندازی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، مدیرعامل شرکت فیلم‌سازی «به‌نگر»، رئیس هیأت مدیره و عضو مؤسس انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی، مدیرعامل سیما مدیا (بخش بین‌الملل سیمافیلم)، مؤسس جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و دبیر آخرین دوره در همدان بوده است. شجاع‌نوری همچنین در تأسیس و مدیریت بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و اداره بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر مشارکت داشته است. از سوابق تهیه‌کنندگی وی می‌توان به فیلم‌های «دونده زمین»، «صندلی خالی»، «یک بوس کوچولو»، «باغ‌های کندلوس»، «یک ایستگاه جلوتر»، «بابا عزیز»، «پنج عباس» و چندین فیلم دیگر اشاره کرد. همچنین در سریال «سربداران» و فیلم‌های «محمد (ص)»، «یازده دقیقه»، «تردید»، «روز واقعه»، «شیرسنگی» و … نیز به‌عنوان بازیگر حضور داشته است.

گفتنی است، از مجموع ۳۶۰۱ فیلم که از ۱۰۸ کشور به جشنواره ارسال شده است، ۱۰۴ اثر به بخش بین‌الملل راه پیدا کرده‌اند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان در پردیس سینمایی چارسو، برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1672