روز یک شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۵، اولین جلسه‌ هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه با مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از وب‌سایت ایسفا، در این جلسه طولانی، هیات مدیره ضمن تبریک مجدد برای انتخاب ایشان، نگرانی‌های موجود در بین بخشی از فیلم‌سازان فیلم کوتاه نسبت به این انتخاب را یادآوری کرد و از ایشان خواست برای رفع این نگرانی حتما از مشاوره‌های صنفی و حضور افراد با تجربه در مدیریت انجمن استفاده نماید.

هیات مدیره با طرح این نکته که مسایل و چالش‌های موجود در  فیلم کوتاه کشور بسیار بزرگ، مهم و نیازمند رویکردهای به روز و دیدگاه تازه هستند، ابراز امیدواری کرد که روحیه جوان و با انرژی مدیرعامل جدید با همراهی تجربه صنفی منجر به نتایج مثبتی شده و بتواند بخشی از مطالبات فیلم‌سازان را به نتیجه برساند.

در ادامه اعضای هیات مدیره با طرح مسایل و مشکلات موجود در حوزه فیلم کوتاه، مطالبات جدی این حوزه را یادآور شدند: دخالت و تاثیرگذاری در سیاست گذاری‌های کلان مربوط به فیلم کوتاه توسط خود فیلم‌سازان، شفاف‌سازی در روش‌های تولید و به‌روز شدن شیوه‌های موجود، تشکیل گروه‌های مستقل تصمیم‌گیری درباره تولید، کارشناسی جدی و فراگیر در شیوه‌های آموزش و جلوگیری از تغییرات پی در پی در روش‌های آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، تغییرجدی در رویکرد و وظایف بخش بین‌الملل انجمن و تلاش برای گسترش و توسعه جدی این بخش، جلب حمایت‌های مالی، دوری از تولید فیلم‌های سفارشی و توجه به استقلال فیلم کوتاه، بخشی از موضوعاتی بود که با مدیرعامل جدید مطرح شد.

سید صادق موسوی در این جلسه با مهم و ارزشمند دانستن تجربه و مشاوره صنفی درخواست کرد که جلسات منظم صنف با مدیرعامل برای انجام کارشناسی در مورد مسایل و مشکلات و یافتن راه‌حل‌های تازه برگزار شود و ابراز امیدواری کرد که از تمامی توان خود برای حل مشکلات موجود در زمان باقیمانده از دولت فعلی استفاده کند. ایشان با توجه به تفاهم‌نامه‌های قبلی انجمن سینمای جوانان ایران با انجمن فیلم کوتاه ابراز امیدواری کرد که سطح این همکاری افزایش یافته و برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ‌تر این همکاری ادامه یابد.

در ادامه هیات مدیره ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدگاه‌های ایشان آمادگی مجدد خود را برای هر نوع همکاری که در نهایت به نفع فیلم کوتاه منجر شود اعلام کرد .

لازم به ذکر است در پایان گزارشی از پیگیری ماجرای بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فجر در طی دو سال گذشته به ایشان داده و ایشان قول همکاری لازم را دادند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5283