فیدان: جشنواره بین‌المللی انسی معتبرترین و بزرگترین رویداد سالانه سینمای انیمیشن جهان است که در این دوره میزبان دو انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی و «آقای گوزن» به کارگردانی سید مجتبی موسوی خواهد بود.

گفتنی است انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در بخش مسابقه فیلم کوتاه و انیمیشن کوتاه «بدو رستم بدو» در بخش مسابقه موسوم به دیدگاه‌ها رقابت خواهند کرد.

«بدو رستم بدو» برداشتی طنز و کاملا آزاد از تراژدی رستم و سهراب است که در آن رستم پهلوان ملی ایران زمین، باید به آینده سفر کند و به تهران امروز بیاید تا آنچه را که بر سر فرزندش سهراب آورده، جبران کند. در شهر تهران او نمی‌داند راه قانونی را برای رسیدن به هدف مشروع خود برگزیند یا راه غیر قانونی را.

در خلاصه داستان «آقای گوزن» نیز آمده: در یک ایستگاه مترو ویران شده که شبیه به متروهای جوامع مدرن اروپایی است. مردم در این جامعه چهره‌های حیوانی دارند و انسانیت را فراموش کرده‌اند…

جشنواره انسی در بخش‌های مسابقه فیلم‌های بلند، کوتاه، مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های دانشجویی (پایان نامه) و… برگزار می‌شود و در هر بخش یک جایزه اصلی کریستال، جایزه هیات داوران و جایزه تماشاگران به آثار برگزیده اهدا می‌کند. در کنار برگزاری جشنواره و نمایش فیلمها، بازار فیلم نیز برپا خواهد شد.

چهل و دومین جشنواره جهانی انیمیشن انسی از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ ژوئن برابر با ۲۱ تا ۲۶ خرداد در فرانسه برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10763