فیدان: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی ریگارد کانادا، از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در آمریکای شمالی امسال در حالی برگزار خواهد شد که در بخش مسابقه اصلی میزبان فیلم کوتاه «سایه فیل» به نویسندگی و کارگردانی آرمان خوانساریان است.

برنده جایزه اصلی این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می‌شود و «سایه فیل» واجد شرایط دریافت ۴ جایزه این جشنواره است.

نحستین حضور بین‌المللی «سایه فیل» در حالی رغم می‌خورد که این فیلم پیش از این موفق به دریافت جوایز مهمی از جمله تندیس کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس بهترین فیلم جشن تصویر سال، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه از جشنواره سایه، دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کوتاه تهران برای سونیا سنجری، دیپلم افتخار فیلمنامه از جشنواره نهال شده است.

خوانساریان فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری و کارگاه فیلم‌سازی عباس کیارستمی است و پیش از این با فیلم «سبز کله‌غازی» موفق به دریافت تندیس خانه سینما شده بود .

این فیلم ۲۲ دقیقه‌ای که محصول انجمن سینمای جوانان ایران است، پنجمین فیلم کوتاه خوانساریان است که در تابستان گذشته در گروه سینمایی «هنروتجربه» به همراه چند فیلم کوتاه دیگر به اکران عموم در آمد.

بیست و سومین دوره جشنواره ریگارد کانادا ۱۳ تا ۱۷ مارس در شهر ساگنه در ایالت کبک کانادا برگزار خواهد شد .

سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: پویان شعله ور، صدابردار: سامان شهامت، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه جو، آهنگساز: سهند نیک نژاد، بازیگران: سونیا سنجری، حسام محمودی و سیاوش چراغی پور.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13322