فیدان: فیلم کوتاه «امتحان» به کارگردانی سونیا حداد و تهیه کنندگی پوریا حیدری اوره در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره تورونتو رقابت خواهد کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که با عنوان تیف نیز شناخته می‌شود به جشنواره جشنواره‌ها معروف است و همه ساله با گرد هم آورده مهم‌ترین فیلم‌های سینمای، مستند و کوتاه جهان توجه بسیاری از اهالی سینمای جهان را به خود جلب می‌کند. این جشنواره همچنین در کنار این ویژگی خود با معرفی چهره‌های جدید به سینما با توجه به جایگاه خود در آمریکای شمالی نقش بسیار موثری در معرفی سینماگران سراسر جهان در آمریکا دارد. گفتنی است در حاشیه این جشنواره بزرگ‌ترین بازار فیلم آمریکای شمالی نیز برگزار می‌شود و همه ساله بیش از ۵ هزار کمپانی در بازار فیلم این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. این جشنواره همچنین به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره جهان از لحاظ جذب مجاطب به شمار می‌رود و سالانه حدود ۴۸۰ هزار مخاطب دارد. بخش‌های جنبی متفاوت این جشنواره از جمله کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی با بازارهای فیلم آن تقریبا در تمام طول سال فعال هستند و این رویداد سینمایی را به گسترده‌ترین رویداد سینمای جهان بدل می‌کنند. از همین رو جشنواره فیلم تورنتو در کنار جشنواره کن دو رویداد بزرگ و مهم سینمایی جهان به شمار می‌روند.

گفتنی است این نخستین حضور بین‌المللی فیلم کوتاه «امتحان» است. همچنین سال گذشته نیز فیلم کوتاه «تاریکی» به کارگردانی سعید جعفریان در این رویداد جهانی حضور داشت.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: بازیگران: صدف عسگری، مسیح کاظمی، حدیث میر امینی، الهه افشاری، نویسندگان: سونیا حداد، فرنوش صمدی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، منشی صحنه: نرگس محبی آشتیانی، عکاس: سمیه جعفری، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: محمدرضا حسینی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، دستیاران کارگردان: نوید بانی، طراح گریم: امیر ترابی، برنامه ریز و مدیر تولید: هوتن پارسی، طراح صحنه و لباس: پریسا فراهانی، اصلاح رنگ: نیما دبیرزاده، گرافیست و طراح پوستر: سیاوش بهادری راد.

چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو از تاریخ ۵ تا ۱۵ سپتامبر در شهر تورنتو برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=14294