فیدان: قصیده گلمکانی یکی از پنج  داور بخش مستند چهاردهمین دوره جشنواره‌ جهانی فیلم باتومی شد که از جشنواره‌های معتبر در آسیا به شمار می‌رود.

دیگر داوران بخش مستند این دوره از جشنواره عبارتند از کریشتف گیرات (مدیر جشنواره‌ی فیلم کواکو)، کارن آتیسیان (برنامه‌ریز و منتقد ارمنی)، واختانگ کوتسف گاباشویلی (مستندساز گرجی) و اولس یانچوک (فیلمساز اوکراینی).

در این دوره از جشنواره سه فیلم کوتاه «سرسام» به کارگردانی وحید و نوید نامی، «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی و «فیلمرغ» به کارگردانی امیرمسعود سهیلی که محصول ایران و افغانستان است، نمایندگان سینمای ایران هستند.

همچنین علی عسگری کارگردان ایرانی و عضو بخش «فیلم کوتاه و انیمیشن بلند» آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به عنوان یکی از اعضای هیات داوران شانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه IN THE PALACE در این رویداد جهانی حضور خواهد داشت.

در این رویداد نیز فیلم‌های کوتاه ایرانی «فصل آخر» به کارگرانی اشکان آرشکیا در بخش مسابقه تجربی، «یک نفر» به کارگردانی محبوبه کلایی در بخش مسابقه انیمیشن دانشجویی و «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی در بخش مسابقه داستانی حضور خواهند داشت.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=14446