فیدان: هادی شیبانی، دانش‌آموخته تدوین فیلم در انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر مشهد، به عنوان تنها نماینده ایران در دوره ۲۰۱۹ آکادمی فیلم آسیا پذیرفته شد.

آکادمی فیلم آسیا یک دوره آموزشی کوتاه مدت است که از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر در شهر بوسان، کره جنوبی به میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برگزار می‌شود. در این بورسیه تحصیلی، ۲۴ هنرجوی فیلم‌سازی از کشورهای قاره آسیا انتخاب می‌شود. تمامی هنرجویان موظف به ارایه یک فیلم‌نامه کوتاه به زبان انگلیسی هستند. پس از بررسی و انتخاب دو فیلم‌نامه برتر، جلسات آنلاین پیش‌تولید از زمان دو ماه قبل از تولید فیلم شروع می‌شود. شرایط تولید این فیلم با تجهیزات آکادمی فیلم آسیا و مشارکت شرکت‌های مانند ARRI تامین می‌شود.

گفتنی است فیلم‌های تولید شده در جشنواره بوسان نمایش داده می‌شود. در کنار تولید فیلم، هنرجویان می‌توانند در جلسه پیچینگ MPA شرکت کنند و برای تامین بودجه، فیلم خود را معرفی کنند.

هادی شیبانی، که علاوه بر تالیف و ترجمه مقالات فنی تدوین فیلم، تجربه تدوین فیلم‌های کوتاه مانند «تولد یک ملت»، «الان حالش بهتره»، «ای کاش امروز پنج‌شنبه بود»، مجموعه مستند تلویزیونی «الماس» و بیش از ده مستند تلویزیونی دیگر را بر عهده داشته است، به عنوان تدوینگر فیلم «رژ لب» در این دوره اکادمی فیلم آسیا شرکت خواهد کرد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=14507