جایزه بزرگ بخش مسابقه فیلم‌سازان جشنواره ساپورو ژاپن به امید عبدالهی اهدا شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، دهمین جشنواره و بازار بین‌المللی فیلم کوتاه ساپورو ژاپن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در آسیا توسط بنیاد فیلم کوتاه ساپورو از ۷ تا ۱۲ اکتبر برابر با ۱۵ تا ۲۰ مهرماه در شهر ساپورو واقع در شمال ژاپن برگزار شد.

یکی از بخش‌های مسابقه منحصربه‌فرد این جشنواره که به‌عنوان مهم‌ترین بخش مسابقه این جشنواره نیز شناخته می‌شود بخش مسابقه فیلم‌سازان است که طی آن مجموعه آثار فیلم‌سازان نمایش داده می‌شود. در این دوره جشنواره نیز امید عبدالهی با سه فیلم کوتاه «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» به‌عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره با دو فیلم‌ساز دیگر از کشورهای هلند و سوئیس رقابت کرد و درنهایت موفق به کسب جایزه اصلی این بخش شد.

جشنواره و بازار بین‌المللی فیلم کوتاه ساپورو در پنج بخش مسابقه ملی، خارج از مسابقه، مرور آثار، بخش بین‌المللی «یک عنوان فیلم» و بخش بین‌الملل «مسابقه فیلم‌سازان» برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره بیش از ۶۰ فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن از کشورهایی چون هند، سوئیس، هندوستان، فرانسه، آمریکا، آلمان، استرالیا، لهستان و انگلستان در دو بخش بین‌الملل این جشنواره به رقابت پرداختند. ریاست هیات داوران این دوره جشنواره را نابوهیکو اوبایاشی از فیلم‌سازان برجسته ژاپن بر عهده داشت و تیم داوری این جشنواره را داورانی از کشورهای فرانسه، کره جنوبی و کانادا بر عهده داشتند.

فیلم‌های کوتاه داستانی «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» پیش‌ازاین حضورهای موفقی در جشنواره‌های متعددی چون «آرچی پلاجو» ایتالیا، «تو-اکران» سوئیس، «گراند آف» لهستان و «کلرمون فران» فرانسه داشته‌اند. همچنین فیلم‌های کوتاه «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» به‌زودی در گروه هنر و تجربه اکران خواهد شد.

توجه به عناصر استاتیک قاب، میزانس و روایت از ویژگی‌های فیلم‌های امید عبدالهی است که آثار او را به‌عنوان نمونه‌های قابل‌بحثی از فیلم کوتاه ناب همواره موردتوجه قرار می‌دهد. شخصیت‌ها او به‌عنوان عناصری فیگوراتیو فراتر از ابعاد ساختار داستانی همواره بخش مهمی از فرم فیلم را نیز شکل می‌دهند. ازاین‌رو مواجهه با فیلم‌های او در کنار معدود فیلم‌سازان فیلم کوتاه ایرانی چالشی هنری برای مخاطب است.

فیدان این موفقیت بزرگ را به امید عبدالهی و عوامل فیلم‌های کوتاه «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» تبریک می‌گوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از دیگر ویژگی‌های این جشنواره تعداد پرشمار مخاطبانی است که هر ساله برای دیدن فیلم‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1519