مونا شاهی کارگردان انیمیشن کوتاه «پسرک» که این روزها در جشنواره آتلانتا حضور دارد از بی‌توجهی جشنواره‌های داخلی به مقوله انیمیشن گله کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، مونا شاهی کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه انیمیشن کوتاه «پسرک» در چهلمین دوره جشنواره «آتلانتا» حضور دارد، گفت: این انیمیشن در کنار ۱۱ فیلم دیگر به‌عنوان آثار شاخص در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم «آتلانتا» به نمایش گذاشته شدند.

وی تأکید کرد: جشنواره «آتلانتا» یکی از جشنواره‌های تأیید شده توسط آکادمی هنری اسکار و یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشور آمریکا به شما می‌رود. تنها نماینده ایران در این دوره از جشنواره «آتلانتا»، انیمیشن کوتاه «پسرک» بود که توانست در بین دیگر آثار در مراسم افتتاحیه نمایش داده شود.

شاهی گفت: این جشنواره از ۱۳ فروردین به مدت ۱۰ روز در حال برگزاری است و آثار مختلفی در این رویداد فرهنگی هنری نمایش داده می‌شود.

این هنرمند با اشاره به دیگر فعالیت‌های خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول نگارش فیلم‌نامه‌های کوتاه هستم و در کنار آن برای شبکه کودک در برنامه «آتل متل» نیز همکاری می‌کنم.

کارگردان انیمیشن کوتاه «پسرک» با بیان اینکه تولید انیمیشن در ایران نیازمند حمایت مالی است، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مراکز عادت کرده‌اند که تولید انیمیشن کوتاه با بودجه اندکی باشد درحالی‌که برای ساخت هر دقیقه انیمیشن در خارج از ایران ۴ هزار دلار هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که درزمینه حضور در جشنواره‌های خارجی دارند، تأکید کرد: زمانی که تولیدات انیمیشن ایرانی در جشنواره‌های مطرح و شناخته شده جهانی راه پیدا می‌کنند، به دلیل نبود حمایت تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران نمی‌توانیم در این جشنواره‌ها حضور داشته باشیم و این مسئله سبب می‌شود تا تجربه‌های بسیاری را از دست بدهیم.

مونا شاهی در پایان گفت: جشنواره‌های داخلی نیز مانند جشنواره جهانی فیلم فجر، حمایتی از آثار ما نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال در بخش فیلم کوتاه این دوره از جشنواره فیلم فجر، آثار انیمیشن خارجی حضور دارند، اما یک اثر ایرانی در این لیست قرار ندارد، این در حالی است که انیمیشنی مانند «پسرک» توانسته است به معتبرترین جشنواره بین‌المللی جهان راه پیدا کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2853