کمپانی لایکا از فیلم‌سازان فیلم کوتاهی که آثارشان در بخش هفته منتقدین کن حضور خواهند داشت، حمایت می‌کند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از ورایتی، هفته منتقدین حامی جدید خود لایکا را، به مناسبت صدمین سالگرد این شرکت آلمانی سازنده دوربین، به عنوان حامی استعدادهای در حال ظهور فیلم کوتاه که در بخش جنبی هفته منتقدین حضور خواهند داشت، معرفی کرد.

لایکا به عنوان بخشی از حمایت مالی، یک جایزه برای بهترین فیلم کوتاه این بخش اعطا خواهد کرد. این جایزه شامل ۴۰۰۰ یورو برای حمایت از نخستین فیلم بلند کارگردان خواهد بود.

لایکا همچنین یک دوربین در اختیار هر کارگردان قرار خواهد داد تا آن‌ها فرصت داشته باشند پرتره‌ای از جشنواره را به تصویر بکشند.

اتحاد با لایکا بر تلاش‌های اخیر هفته منتقدین در خصوص جلب توجه به مدیوم و فیلم‌سازان فیلم کوتاه صورت می‌گیرد. همچنین در گام بعدی این تلاش کارگاه پنج روزه‌ای با همکاری لابراتوار فیلم تورینو برای 10 کارگردان فیلم‌های کوتاه حاضر در هفته منتقدین کن ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد.

بنابر گفته رمی بونهوم مدیر هماهنگی هفته متقدین، آندریا آرنولد، فرانسوا اوزون، گاسپر نوئه، جاستین کرازل، کلر برگر و ماری آماچوکلی در میان فیلم‌سازانی هستند که پس از نشان دادن فیلم کوتاهشان در هفته منتقدین به سینمای جهان معرفی شده‌اند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2891