آیین‌نامه نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران ویژه هنرجویان دوره یک‌ساله فیلم‌سازی ورودی سال‌های ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ منتشر شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان استان تهران به نمایندگی از انجمن سینمای جوانان کشور در تداوم فرآیند آموزشی، باهدف بسترسازی و ایجاد انگیزه در جهت کشف استعدادهای جدید، «نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران» را در سال ۱۳۹۵ برگزار می‌کند.

 

اهداف جشنواره

ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل و ورود به سینمای ملی، با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می‌شود. همچنین معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات هنرجویان فارغ‌التحصیل انجمن که پروژه‌های پایانی خود را در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ تولید و ارائه نموده‌اند.

 

مقررات جشنواره

این جشنواره مختص هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران است که در یکی از دفاتر انجمن دوره  آموزش فیلم‌سازی را به پایان رسانده‌اند.

هنرجویانی حق شرکت در جشنواره فیلم اولی‌ها را دارند که فیلم آن‌ها به‌عنوان پروژه پایانی دوره‌های فیلم‌سازی سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ تولید و در سامانه معاونت آموزش و پژوهش به ثبت رسیده باشد.

هر هنرجو مجاز به ارایه  فیلم‌هایی است که به‌عنوان پروژه در طی دوره  آموزش فیلم‌سازی تولید و به تأیید مدیر دفتر مربوطه رسانده و در سامانه معاونت آموزش و پژوهش ثبت نموده است.

آخرین‌مهلت ارسال آثار تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۵ است.

آثار ارسالی می‌توانند داستانی، مستند، تجربی و یا پویانمایی باشند.

زمان آثار ارسالی آزاد و بر اساس طرح دروس آموزشی است.

بازبینی و انتخاب آثار: ستاد برگزاری جشنواره پس از اتمام مهلت ارسال آثار، بازبینی فیلم‌ها را آغاز و از میان آثار رسیده حداکثر ۵۰ فیلم را انتخاب می‌کند (افزایش این تعداد تنها منوط به موافقت ستاد برگزاری جشنواره است).

آثار دریافتی و منتخب در سامانه اینترنتی مربوط بارگذاری خواهد شد. کلیه آثار به مدت ۱۵ روز جهت بازدید عموم بر روی سایت باقی خواهد ماند.

داوری جشنواره: ستاد برگزاری جشنواره فیلم‌های پذیرفته شده توسط هیأت انتخاب را بازبینی و به ۱۰ اثر از بهترین آثار منتخب در همه بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی لوح افتخار و جوایز نقدی اهدا می‌نماید.

ثبت‌نام در جشنواره تنها به‌صورت آنلاین از طریق سایت WWW.IYCS.IR انجام می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان ملزم هستند در هنگام ثبت‌نام، کد دریافتی از سایت را روی آثار خود یادداشت کنند. (آثار فاقد کد، قادر به شرکت در جشنواره نخواهند بود).

لازم است فرم درخواست شرکت به‌صورت آنلاین تکمیل و کد دریافتی بر روی کپی DVD درج‌شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

تبصره: در صورت عدم تکمیل و ارسال فرم پیوست، آثار مذکور حق شرکت در جشنواره را ندارند.

فرمت‌های قابل‌پذیرش: فیلم‌ها می‌بایست با یکی از فرمت‌های MPG2، HD264، AVI به ستاد برگزاری جشنواره ارسال گردد.

فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و کیفیت نمایش نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌گردند.

در هنگام ثبت‌نام آنلاین، در قسمت عوامل فیلم، ذکر کد هنرجویی توصیه می‌شود.

شرکت آثار در جشنواره هیچ هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

لازم به ذکر است کپی ارسالی فیلم برای بازبینی عودت داده نخواهد شد.

دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کنندگان ندارد.

اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته‌ای که در مقررات حاضر پیش‌بینی‌نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با شورای سیاست‌گذاری جشنواره است.

 

گاه‌شمار جشنواره:

شروع ثبت‌نام: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

آخرین‌مهلت تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی: ۲۵ مردادماه ۱۳۹۵

آخرین‌مهلت دریافت آثار: ۳۱ مردادماه ۱۳۹۵

اعلام فیلم‌های منتخب: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

زمان نمایش در سایت: ۲۸ شهریور لغایت ۱۱ مهرماه ۱۳۹۵

اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز: در زمان برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (۱۸ تا ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۵)

 

نشانی برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر: تهران، خیابان نجات الهی جنوبی، کوچه ششم، پلاک ۱۱

تلفن: ۸۸۸۰۲۸۷۷ / دبیرخانه نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌ها

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3740