مستند کوتاه «بَرد» ساخته حمید جعفری در بخش مسابقه دو جشنواره جهانی در پاریس و کالدونیا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر، این مستند ابتدا ماه آینده در جشنواره سیلوئت پاریس و سپس در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مردمی «آنو رو آبورو» در کالدونیای جدید در بخش مسابقه بین‌الملل به رقابت می‌پردازد. پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سیلوئت از ۵ تا ۲۰ شهریورماه سال جاری در پاریس  و جشنواره «آنو رو آبورو» که دهمین دوره آن است ۲۳ مهر تا ۱ آبان ماه امسال در جزیره کالدونیا در اقیانوسیه برگزار می‌شود.

جایزه بهترین مستند خلاقانه جشنواره ویزیون دورئل، جایزه بهترین مستند کوتاه در بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره سینما حقیقت پیش‌ازاین به این مستند تعلق گرفته است. «بَرد» به بخش مسابقه جشنواره هاتداکس نیز راه پیدا کرده بود.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز  را روایت می‌کند که هرروز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ می‌شکند و می‌فروشد تا زندگی خانواده‌اش را تأمین کند.

برخی از عوامل این مستند عبارت‌اند از طرح و کارگردانی: حمید جعفری، فیلم‌بردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل، تهیه‌کنندگان: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3904