فیلم کوتاه «قضیه مامان سوری» در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «قضیه مامان سوری» به کارگردانی حسین هجرتی در بخش «تمرکزی بر سینمای جهان» چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال پذیرفته شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها و همچنین تنها جشنواره رقابتی مورد تأیید FIAPF در آمریکای شمالی است امسال از تاریخ ۲۵ اوت تا ۵ سپتامبر برابر با ۴ تا ۱۵ شهریورماه در شهر مونترال در حال برگزاری است.

«قضیه مامان‌سوری» که در سال ۹۴ تولید شده است، تلاش دارد با پرداختن به موقعیت اخلاقی خیالی که بستر اجتماعی-تاریخی آن را استارت‌آپ نوپایی فراهم می‌آورد که کارش توزیع غذای خانه‌پز بین مشتری‌های تهرانی است، به نقد سیستم و مدیا بپردازد.

این اثر ادای دینی است به عباس کیارستمی و «قضیه شکل اول، شکل دوم» اش که حسین هجرتی فیلمش را وام‌دار آن می‌داند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مامان‌سوری زن سالخورده تنهایی است که با پختن غذای خانگی برای چندتایی مشتری که از سایت مامان‌پز به او سفارش می‌دهند، امرارمعاش می‌کند. یک روز غذای مامان‌سوری خراب می‌شود و نمره منفی مشتری‌ها در ارزیابی پیامکیِ سایت او را از کار بیکار می‌کند. کارگردانی می‌خواهد با نشستن پای صحبت تعدادی از مشتری‌ها و به تصویر کشیدن تبعات تصمیم‌شان، از این قضیه فیلمی بسازد…»

عوامل ساخت این فیلم عبارت‌اند از تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: حسین هجرتی، مشاور کارگردان: امیر اثباتی، مدیر فیلم‌برداری: ادیب سبحانی، تدوین: مریم نراقی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، مدیر تولید: محمد یمینی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، صداگذار: حسین مافی، اصلاح رنگ و نور: کامران سحرخیز، دستیار و برنامه‌ریز: امین خنکال، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌الله، سرمایه‌گذار: Northlands International uab

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4100