سكوت گاهي اوقات به طرز عجيبى كركننده اس.

همه فيلمنامه‌هاي دنيا ابتدا بدون ديالوگ نوشته مي‌شوند و فيلم‌ها از همان جا شكل مي‌گرند. ديالوگ آخرين چيزي ست كه به فيلم‌نامه‌ها اضافه مي‌شوند.

براي بازيگرها، ديالوگ بايد جزو آخرين ابزار انتقال حس و ارسال پيام  باشد. چشم‌ها قدرتمندترين ابزار هستند و معمولا ديالوگ‌ها بيشتر از اينكه بازيگر را كمك كند فيلم‌نامه‌نويس را كمك مي‌كند. توضيح اضافه از جانب بازيگر و زياده‌گويى از جانب فيلم‌نامه‌تويس و كارگردان گاهى به توهين به شعور مخاطب منتهى مي‌شه. سكوت و كم‌گويي بر عكس، احترام به هوش و شعور بیننده است و گاهى همزات پندارى بيشترى را موجب مي‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گلوب مي‌تواند در مسیر حذف دیالوگ‌های غیر ضروری و پرهیز از زیاد‌ گویی در فیلم‌ها بسیار موثر واقع شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6125