فیلم کوتاه «لافاو» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی ایرج محمدی که به معنای سیل یا سیلاب به زبان کردی است، آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ایرج محمدی پیرامون تولید این فیلم کوتاه که تصویربرداری آن از آذرماه ۹۳ در روستای چشمه‌سهراب کرمانشاه آغاز شده بود، اظهار داشت: «لافاو» بدون دیالوگ و در مدت زمان ۲۵ دقیقه، از دو وجه عینی و ذهنی مفاهیم را به مخاطب القا می‌کند؛ به‌عبارتی‌دیگر تکنیک این فیلم، تصویرسازی از طریق عناصر بصری با فرمی نوین است و منجر به ورود گرافیک در سینما می‌شود؛ یک اثری هنری با فضای سورئالیستی که از نظر فضاسازی، دارای بُعد زمان و مکان نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: داستان فیلم در مورد دختر جوانی است که پدر و مادرش توسط یک افسر عراقی جلوی چشمانش کشته شده‌اند. او پس از گذشت چند سال، شخصی را می‌بیند که گمان می‌کند همان افسری است که قاتل پدر و مادرش است و…

این کارگردان درباره انتخاب استان کرمانشاه به‌عنوان لوکیشن این فیلم نیز گفت: مهم‌ترین دلیل من این بود که بهترین سال‌های عمرم را در این شهر گذراندم؛ ضمن اینکه کرمانشاه از دیرباز مهد استعدادهای درخشان در حوزه تئاتر و سینما بوده است.

وی ضمن اشاره به هزینه بالای ساخت فیلم‌های کوتاه تأکید کرد: هزینه زیادی برای ساخت یک فیلم کوتاه صرف می‌شود و تمام پروداکشن مانند یک فیلم سینمایی حرفه‌ای است، اما افسوس که این کارها با هزینه‌های زیاد همچنان کوتاه باقی می‌مانند و برای کارگردان امکان ساخت یک فیلم سینمایی فراهم نمی‌شود!

گفتنی است که عوامل تولید فیلم کوتاه «لافاو» عبارت‌اند از: تهیه‌کننده و کارگردان: ایرج محمدی/ تصویربردار: امیرعلی ویسی/ تدوین: مجتبی اسماعیل‌زاده/ صدابردار: میلاد درویش/ صداگذار: حسین قورچیان/ دستیار کارگردان: هانیه یوسفیان/ بازیگران: الهه خادمی، محمدرضا نجفی، شهریار کریمی، مرتضی شریفیان/ تهیه‌شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ایرج محمدی تاکنون ساخت فیلم‌های کوتاه «قیقو»، «و اینک انسان»، «پرواز قاصدک»، «ترانه‌ای برای بیستون»، «رنگ نیاز»، «تابلو زندگی» و «بازتاب» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=666