پوستر پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – اروند با طراحی مینا سادات حسینی رونمایی شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در نشست رسانه‌ای که با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و همایون قنواتی مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، جمعی از مدیران برگزاری جشنواره – اروند و اصحاب رسانه برگزار شد، از پوستر سی و هشتمین جشنواره  منطقه‌ای سینمای جوان – اروند رونمایی شد.

مینا سادات‌حسینی طراح این پوستر در مورد ویژگی‌های این اثر گفت: در طراحی این پوستر سعی کرده‌ام از نمادها و نشانه‌های منطقه اروند استفاده کنم و به فرهنگ، بوم و هنر اهالی ادای دِینی داشته باشم.
در نیمه پایینی طرح، انعکاس نخل‌‌های بلند، نشانی از راست‌قامتان جاودانه دوران دفاع مقدس و نماد شهر آبادان بر سطح آب روان و مواج اروند، مفهوم زندگی را تداعی می‌کند.
وی استفاده از رنگ‌های گرم در روحیه کلی پوستر را تداعی‌گر فضای شهر آبادان و غروب زیبای اروند عنوان کرد و افزود: قایق کاغذی بیانگر حرکت و ذهن جستجوگر جوانان فیلم‌ساز است؛ تمام سطح قایق با نگاتیو پوشانده شده و فریم نگاتیو نیز نشانه هویت و مفهوم ازلی سینما و فیلم کوتاه هم بخش بی‌تکلف و پویای آن است. روی فریم‌ها تصویری از فیلم «دونده» ساخته «امیر نادری» نقش بسته و یادآور تجلیل از فیلم‌ساز آبادانی این اثر است.همچنین در طراحی عنوان اروند به عنوان کلیدواژه اصلی پوستر سعی شده است که به مخاطب حس رهایی، بالندگی و نوگرایی به بیننده القا ‌شود.

پوستر پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان - اروند

پوستر پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – اروند

پنجاه‌ و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان«اروند»، سوم تا ششم دی‌ماه سال‌جاری در استان خوزستان، شهر آبادان و با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9570