چهار فیلم کوتاه از مجموعه فیلم‌های کوتاه آیدا پناهنده در گروه هنروتجربه اکران شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از هنر و تجربه، چهار فیلم کوتاه «چراغ خورشیدی»،«روشنایی‌های شهر»،«تاج خروس» و«گلدان‌های زمستانی» به کارگردانی آیدا پناهنده در سینماهای گروه هنروتجربه در حال اکران است. این کارگردان فعالیت حرفه‌ای در سینما را با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند آغاز کرد و پس از آن فیلم‌های تلویزیونی را کارگردانی کرد.

آیدا پناهنده در یادداشتی درباره این مجموعه نوشته است: «حالا که به لیست فیلم‌های کوتاهم که قراراست به نمایش درآیند، نگاه می‌کنم به یاد تمام فیلم‌های کوتاه دوران دانشکده و فیلم‌های نیمه تمامی می‌افتم که سرنوشت‌شان به بقا نبود. این چند فیلمی که به لطف گروه هنروتجربه به نمایش درمی‌آیند، پیش از این، قدر دیده‌اند و حالا شده‌اند، بخشی از کارنامه فیلم‌سازی‌ام و آن فیلم‌نامه‌ها و فیلم‌هایی که ناتمام ماندند و شده‌اند بخشی از حسرت‌ها. برایم جای خوشحالی است که فیلم‌های کوتاهِ نسل تازه‌ای که از راه رسیده‌اند، خوش بنیه، خوش‌ساخت و متهورانه‌اند و نویدبخش نسلی خوش‌فکر برای سینمای ما و امیدوارم حسرتِ هیچ فیلمِ ناتمامی بر دلِ هیچ فیلم‌سازی باقی نماند».

آثار کوتاه داستانی و مستد این کارگردان در جشنوارههای مختلفی به نمایش درآمده‌اند و جوایزی را نیز دریافت‌کرده‌اند. فیلم کوتاه «روشنایی‌های شهر» از جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران و کوثر، «تاج خروس» از دوازدهمین جشن خانه سینما، فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم کوتاه جوایزی را کسب کرده‌اند و «گلدان‌های زمستانی» برگزیده جشنواره آیینه و آفتاب شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9782