فیدان: به نقل از دبیرخانه جشنواره از مجموع آثار ایرانی و خارجی رسیده به دبیرخانه سی و هفتمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، ۱۵ فیلم کوتاه نیز برای حضور در بخش فیلم‌های کوتاه «سینمای سعادت» (مسابقه بین‌الملل) این رویداد انتخاب شده است.

فیلم‌های کوتاه «سرسام» به کارگردانی وحید نامی و نوید نامی، «یکدیگر» به کارگردانی سارا طبیب‌زاده و «توقف» به کارگردانی پگاه انصاری از ایران و فیلم‌های «قطع‌شده» به کارگردانی سون یونگ باک، «افراط منجی ماست» به کارگردانی مورگان زیولا – پتی، «ماهی» به کارگردانی یان تومیک، «نیات خوب» به کارگردانی آنا مانتزاریس، «صادق» به کارگردانی متیو روش، «بادگیر» به کارگردانی فردریک دوازن، «مارا» به کارگردانی حمید قنبری آرا و آدریانا ویچورک، «نلی» به کارگردانی گاجه مودرندورف، «رونالدو» به کارگردانی رجب بُزگُز، «راوی» به کارگردانی جولیا تروفیمووا، «ایستگاه» به کارگردانی بارتوش ریتز و «جام جهانی در میدان شهر» به کارگردانی ویتو پالمیری آثار حاضر در بخش فیلم‌های کوتاه «سینمای سعادت» (مسابقه بین‌الملل) سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

سه فیلم کوتاه از ایران در این بخش جشنواره حضور دارند که اسامی آن‌ها عبارت است از:

«سرسام» (Delirium) به کارگردانی وحید نامی و نوید نامی محصول سال ۲۰۱۸ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی در یک شب بارانی گوش بریده‌ای را پیدا می‌کند که…

«یکدیگر» (Each Other) به کارگردانی سارا طبیب‌زاده محصول سال ۲۰۱۹ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گمشده‌هایمان تمام عمر دنبا‌ل ما می‌گردند. ردپایشان در سراسر زندگی پیداست. یکدیگر را نخواهیم یافت، مگر از راه تازه‌ای یا جهان تازه‌ای.

«توقف» (Pause) به کارگردانی پگاه انصاری محصول سال ۲۰۱۸ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سخن شخص ثالثى حال زوجى را دگرگون می‌کند.

سی‌ و‌ هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13628