فیدان: به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از مجموع آثار ایرانی و خارجی رسیده به دبیرخانه سی و هفتمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، ۱۵ فیلم کوتاه نیز برای حضور در بخش فیلم‌های کوتاه «جلوه‌گاه شرق» (مسابقه آسیا) این رویداد انتخاب شده است.

فیلم‌های کوتاه «ملاقات خصوصی» به کارگردانی فرهاد غریبی، «قربانی» به کارگردانی مهدی محمدنژادیان و «سیم ششم» به کارگردانی بهرام عظیمی از ایران و فیلم‌های «۱۹۸۲» به کارگردانی ماریا خَیسی، «وداع» به کارگردانی یی فِی هی، «هوا» به کارگردانی آیژانا کاسیمبِک، «حلقه» به کارگردانی بهروز دولت‌بکوف، «پشمک» به کارگردانی واجیکو چاچکیانی، «کراکر ماهی» به کارگردانی ییغیت اوگار، «طلا» به کارگردانی یونگ چائو لی، «نت صفر» به کارگردانی عذراء یاسین، «کوتوله» به کارگردانی روسلان آقازاده، «شتربان» به کارگردانی شبنم زریاب، «اهرم‌ها» به کارگردانی بویونگ کیم و «دیوار» به کارگردانی پارسنات گوپتا آثار حاضر در بخش فیلم‌های کوتاه «سینمای سعادت» (مسابقه بین‌الملل) سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

«ملاقات خصوصی» (Private Meeting) به کارگردانی فرهاد غریبی محصول سال ۲۰۱۸ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زن جوانی که شوهرش در زندان است، برای گذران زندگی خود و دختر کوچکش حاضر به انجام کار خلاف نیست. او نقشه ای برای به دست آوردن پول در سر دارد.

«قربانی» (Sacrifice) به کارگردانی مهدی محمدنژادیان محصول سال ۲۰۱۸ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دو مرد جوان نیمه شب به گورستان می‌روند تا جسد شخصی را که در کودکی به آنها تعرض کرده، از خاک بیرون بیاورند.

«سیم ششم» (The Sixth String) به کارگردانی بهرام عظیمی محصول سال ۲۰۱۷ از ایران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال ۱۳۰۵ در تهران یک نوازنده تار تمام تلاش خود را می‌کند تا موسیقی جدیدش را بر اساس مکانیسم اتومبیل که تازه وارد ایران شده، بسازد.

سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13631