فیدان: با پایان یافتن هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن و با برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره فیلم‌های کوتاه برگزیده این دوره جشنواره معرفی شدند.

بر همین اساس فیلم کوتاه «فاصله بین ما و آسمان» به کارگردانی واسیلیس ککاتوس محصول مشترک یونان و فرانسه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه را به دست آورد. همچنین فیلم کوتاه «هیولای خدا» به کارگردانی آگوستینا سن مارتین محصول آرژانتین جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

همچنین در بخش سینه‌فوندانسیون جایزه اول به فیلم کوتاه «دست در دست» به کارگردانی لوئیس کورویوسیر محصول فرانسه، جایزه دوم به فیلم کوتاه «حیاط» به کارگردانی ریچارد وان محصول آمریکا و جایزه سوم به صورت مشترک به فیلم کوتاه «آمبیانس» به کارگردانی ویسما الجعفری محصول فلسطین و فیلم کوتاه «روح کوچک» به کارگردانی باربارا روپیک محصول لهستان رسید.

جایزه بهترین فیلم کوتاه دو هفته منتقدین نیز به فیلم کوتاه «او می‌دود» به کارگردانی کویی یانگ رسید. کویی یانگ پیش از این با فیلم‌های کوتاه «زیر آفتاب» حضور در بخش مسابقه سینه‌فونداسیون و «یک شب آرام» دریافت نخل طلای بهترین فیلم کوتاه کن ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13891