انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) مسئولیت انتخاب «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» را در سی‌وسومین‌جشنواره‌ بین‌اللملی فیلم کوتاه تهران برعهده دارد.

این ارزیابی، براساس روشی است که به مشارکت و دقت تماشاگران بستگی داشته و در اکثر جشنواره‌های فیلم کوتاه اجرا می‌شود. بنابراین از شما فیلمساز، علاقمند یا مخاطب فیلم‌کوتاه خواهشمندیم برای انتخاب دقیق بهترین فیلم، ضمن همراهی با مسئولین برگزاری، با دقت تمام فیلم‌های موردنظر خود را انتخاب نمایید.

در این روش، شما هنگام ورود به سالن‌های نمایش، برای هر سانس یک برگه‌ رای دریافت خواهید کرد. پس از تماشای فیلم‌ها و در هنگام خروج از سالن، می‌توانید برگه‌ رای خود را، در صندوق‌هایی که عنوان فیلم‌های همان سانس بر روی آن‌ها  نوشته شده ، بیاندازید. به تعداد فیلم‌های هر سانس صندوق‌های جداگانه‌ای وجود داشته و شما می‌توانید تنها به یک فیلم از هر سانس که به نظر شما، بهترین فیلم آن سانس بوده، رای دهید.

رای‌گیری در ۴۸ سانسی که فیلم‌های جشنواره در بخش مسابقه ملی (داستانی، تجربی، مستند و پویانمایی) به نمایش درمی‌آید، انجام می‌شود. هر فیلم در دو نمایش خود مورد ارزیابی تماشاگران قرار گرفته و فیلمی که درمجموع دو نمایش خود بالاترین برگه‌ رای را از تماشاگران دریافت نماید، به عنوان بهترین فیلم معرفی خواهد شد.

انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به عنوان نهادی مستقل از ستاد برگزاری جشنواره، عهده‌دار این ارزیابی شده و امیدوار است با کمک و همراهی شما، به بهترین شکل این ارزیابی را انجام دهد. بنابراین لطفا به نکات زیر دقت نمایید.

۱. برگه‌ای که در هنگام ورود به سالن تحویل شما می‌شود، فقط متعلق به شماست. لطفا برای کسب نتیجه‌ دقیق، آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۲. برگه‌های رای تنها در هنگام ورود به سالن و قبل از آغاز نمایش فیلم‌ها توزیع شده و با شروع نمایش فیلم‌ها توزیع برگه‌های رای متوقف می‌شود. بنابراین درصورتی که قصد شرکت در رای‌گیری دارید، خواهشمندیم در زمان مناسب و قبل از شروع نمایش فیلم‌ها وارد سالن شوید.

۳. پس از پایان نمایش فیلم‌ها و در مسیر خروج از سالن، صندوق‌هایی تعبیه شده که نام فیلم‌های به نمایش درآمده در همان سانس، روی آن‌ها نوشته شده است. اگر فیلمی را پسندیده‌اید و قصد دارید به آن رای دهید، باید برگه‌ رای خود را در صندوقی که نام همان فیلم روی آن نوشته شده بیاندازید.

۴. در طول سانس و هنگام نمایش فیلم ها هیچ برگه‌ی رایی توزیع نشده و هیچ برگه‌ای نیز دریافت نخواهد شد.

۵. پس از خروج آخرین نفر و بسته شدن درهای سالن صندوق های  رای آن سانس، جمع آوری شده و دیگر امکان دریافت برگه‌ی رای وجود ندارد. با توجه به اینکه برگه های رای هر سانس با سانس دیگر متفاوت است، لطفا در هنگام خروج از سالن نمایش، حتما رای خود را در صندوق مورد نظر بیاندازید.

۶. در صورتی که در هر سانس، هیچ فیلمی را نپسندیده اید، برگه‌ی رای خود را در صندوق «هیچکدام» بیاندازید.

۷. فیلمی که در مجموع دو نمایش خود،  بالاترین تعداد رای را از تماشاگران خود دریافت نماید، بعنوان بهترین فیلم معرفی خواهد شد.

۸. در پایان هر روز نام ۵ فیلمی که بدون اولویت و به ترتیب الفبا، دارای بالاترین تعداد رای از تماشاگران شده اند، اعلام خواهد شد.

۹. بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهد شد.

۱۰. بازرسین صنف در صورت مشاهده ی هرگونه ی تخلف، آرا آن سانس را باطل اعلام می‌کنند. بنابراین بخاطر جلوگیری از تضییع حق فیلمسازان، همکاری لازم را انجام دهید.

انجمن فیلم کوتاه ایران ــ ایسفا

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4862